Snapchat adverteren.

Snapchat is een social media platform waarbij het allemaal draait om beeld. Met ruim 2 miljoen jonge gebruikers en zijn unieke advertentie- en targetingmogelijkheden kan Snapchat adverteren erg interessant zijn om in te zetten bij jouw social campagnes.

Bij elke stap in de funnel.

Wie denkt dat adverteren op Snapchat alleen voor meer awareness zorgt heeft het mis. Snapchat-advertenties kunnen namelijk in elke stap van de funnel worden ingezet. Of je nu je conversie wilt verhogen, een nieuwe product onder de aandacht wilt brengen of meer verkeer wilt binnenhalen. Snapchat biedt voor elke stap performance-gerichte mogelijkheden.

Unieke targeting mogelijkheid

Hoe richt je je op de juiste doelgroep?

De doelgroep van Snapchat is mensen onder de 35 jaar, maar de grootste groep bestaat uit jongeren tussen de 13 en 25 jaar. Het vergroten van je bekendheid bij deze doelgroep via Snapchat-advertenties is dus een goed idee.

Binnen Snapchat kan de doelgroep getarget worden op basis van demografie, geografie, devices en interesses. Ook targetten we look-a-like doelgroepen, dit zijn groepen die lijken op je bestaande doelgroep. Deze uitgebreide mogelijkheden zorgen ervoor dat we via Snapchat heel gericht een specifieke doelgroep kunnen bereiken. Door middel van de Snap Pixel targetten we Snapchatters die al eerder in contact zijn gekomen met je advertenties. Op deze manier bedienen we de hele customer journey op 1 platform.

Online marketing bureau Hoofddorp Amsterdam digitale strategie - Blauwe Monsters

Mogelijkheden bij Snapchat adverteren.

Snapchat biedt vijf verschillende advertentiemogelijkheden, namelijk Snap ad, Collection ads, Story ads, commercials, lenzen met augmented reality of een filter.

Een Snap ad is een advertentie die schermvullend wordt getoond. Snapchatters kunnen omhoog vegen om een actie, zoals het bezoeken van een bepaalde link, te ondernemen. Collection ad biedt je de mogelijkheid om een catalogus met 4 uitgelichte producten aan de Snapchatters te tonen. Om enthousiasme rondom je merk te creëren zijn story ads de uitgelezen manier. Deze reeks van 3 tot 20 afzonderlijke beeld- of videoadvertenties worden getoond naast andere relevante content voor de gebruiker. Een commercial is een schermvullende reclame van minimaal 6 seconden welke niet overgeslagen kan worden door de gebruiker. Gesponsorde (locatie gerichte) lenzen en filters zijn tevens een goede manier om de brand awareness te veranderen.

Op basis van Cost Per View

Wat kost adverteren op Snapchat?

De kosten van adverteren op Snapchat hangen af van het soort advertentie. De kosten van adverteren op Snapchat worden berekend aan de hand van het Cost Per View systeem. Dat wil zeggen dat je betaalt per keer dat je Snapchat is bekeken. De kosten hiervoor liggen op ongeveer €15,- euro per 1000 views. De kosten voor de andere vormen van adverteren worden op een andere manier berekend. Zo is de prijs van een Snapchat-filter afhankelijk van de gekozen locatie en tijdslot. Populaire locaties en tijdsloten kosten vanzelfsprekend meer. Voor kleinere bedrijven is dit dan ook minder interessant. De prijs van bijvoorbeeld een lens start vanaf 100.000 euro en loopt al snel op tot een half miljoen. Dit is interessant als je een groot bereik wilt, maar op het gebied van conversie zal dit minder rendabel zijn.

Het Team

Onze specialisten.

Robin Wentzel
Robin Wentzel

SEA specialist & Afdelingsmanager.

Hugo Zuiderbaan

Advertising specialist.

Contact

Aan de slag met Snapchat adverteren.

Heb jij een dienst of product die zich voornamelijk richt op een jonge doelgroep? Ben je creatief en heb je mooie beelden die gebruikt kunnen worden? Dan is het kanaal Snapchat een mooie invulling van jouw marketingmix. Wil jij meer weten over de mogelijkheden van Snapchat advertising of wil je Snapchat adverteren in Nederland of het buitenland uitbesteden? De specialisten van Blauwe Monsters helpen je hier graag mee.

vrijblijvend advies