B2B online marketing bureau

In de B2B vindt er een stevige verschuiving plaats naar online. De Decision making unit (DMU) wenst het oriëntatieproces in ongeveer 90% van de gevallen online te doen. Blauwe Monsters kan, als B2B online marketing agency, helpen bij het opzetten van een doordachte B2B online marketing strategie!

B2B online marketing bureau
hulp bij B2B-marketing

Start vandaag nog met B2B online marketing

We zijn benieuwd naar jouw uitdaging! Onze B2B-strategen en marketeers voorzien je graag van advies. Vertel ons hieronder meer over je producten en diensten – we maken graag een eerste vrijblijvende scan, zodat je al gauw handvatten hebt om aan de slag te kunnen.

Op werkdagen binnen 24 uur reactie

EEN BLIK OP ONZE WERKWIJZE

Zo helpen we jou met B2B online marketingstrategie.


Strategie en ambities

Uiteraard willen we je bedrijf eerst goed leren kennen. Waar zit jullie toegevoegde waarde? Wie is je doelgroep? En wat zijn je ambities? Dit zijn een aantal vragen die we in deze eerste fase goed in beeld willen krijgen.


Analysefase

In deze fase analyseren we vooral veel data om een scherp beeld te krijgen van de huidige situatie. Denk aan het in beeld brengen van het zoekgedrag. Maar we analyseren ook verkoopcijfers en doorgronden analytics van de huidige website.


Het plan van aanpak

Na de analysefase is er inzicht in het gat wat te dichten is om de ambities met behulp van online marketing te dichten. In het plan van aanpak ontstaat inzicht in hoe we hier operationeel naartoe kunnen werken.


Implementeren en uitvoeren

Met het plan van aanpak in de hand formeren we een projectgroep met mensen van jouw bedrijf aangevuld met onze mensen. Met dit team werken we gestructureerd en projectmatig naar het einddoel toe.


Analyseren en optimaliseren

Gedurende het traject zullen we de nieuwe data die ontstaat analyseren om met behulp hiervan waar nodig bij te sturen. Met heldere rapportages brengen we de tussentijdse resultaten in beeld.

De B2B online marketingfunnel

De B2B-marketingfunnel lijkt erg op de bekende B2C-marketingfunnel van Google. Het wordt in stappen beschreven als het See, Think, Do, Care model. Bij de ‘See’-fase maakt een klant voor het eerst kennis maken met het product. Tijdens de ‘Think’-fase zal de klant gaan overwegen of hij dit product nodig heeft en bij de ‘Do’-fase vindt de daadwerkelijke aankoop plaats. Tot slot kan je klantwaarde vergroten in de ‘Care’-fase door bijvoorbeeld regelmatig een nieuwsbrief te sturen.

Het is belangrijk dat je kwalitatieve, informerende content op je website hebt, aangezien potentiële B2B-klanten vaak weloverwogen keuzes maken bij het kiezen van een bedrijf.

Bij de B2C-marketingfunnel kan de klant al in enkele minuten door de eerste drie fases heen gaan en zijn aankoop doen. Bij de B2B-marketingfunnel is dit proces echter anders. Deze verschilt op de volgende manieren:

  • De ‘Think’-fase is vele malen langer dan bij de B2C-marketingfunnel. Bij de B2B-marketingfunnel worden beslissingen genomen op langere termijn. Denk aan jaarcontracten of inkoop van producten op grote schaal.
  • Het aantal sales of leads is veel minder dan bij B2C, maar de waarden per sale of lead zijn veel hoger.

B2B online marketing kanalen

Bij B2B-marketing moet er ook worden gekeken naar het type marketingkanaal dat wordt ingezet om tot leads of sales te komen. Kwalitatieve B2B-leads kunnen bijvoorbeeld goed verkregen worden via LinkedIn adverteren. Aangezien LinkedIn het socialmedia-kanaal bij uitstek is, waar veel bedrijven en werknemers van bedrijven op aanwezig zijn.

Ook kan er gekozen worden om alleen op specifieke zoektermen te adverteren binnen Google. Denk hierbij bijvoorbeeld aan “energie zakelijk” of “wijngroothandel”, waarbij de intentie is om een offerteaanvraag te doen voor een grote afname. Zo weet je zeker dat je met jouw marketingstrategie inzet op B2B-klanten die een koopintentie hebben.

ONTMOET HET TEAM

Onze specialisten

Ruben Senneker - Teamlead SEO

Ruben Senneker

Teamlead SEO.

René van Steen - Teamlead SEO

René van Steen

Teamlead SEO.

Klaas Schuijt - Operationeel Manager

Klaas Schuijt

Operationeel Manager.

Koen Egberts - Operationeel Manager

Koen Egberts

Operationeel Manager.

Jules van Dongen - Commercieel Adviseur

Jules van Dongen

Commercieel Adviseur.

Jeremy Gomes - Teamlead SEA

Jeremy Gomes

Teamlead SEA.

Rick van Roon - Teamlead CRO

Rick van Roon

Teamlead CRO.

Mike Verstraten - CRO Specialist

Mike Verstraten

CRO Specialist.

Fabian Marks - Teamlead E-mailmarketing

Fabian Marks

Teamlead E-mailmarketing .

Krista Pieterse - SEO Specialist

Krista Pieterse

SEO Specialist.

DIRECT CONTACT

Start vandaag nog met jouw B2B online marketingstrategie

Er zit altijd iemand bij de telefoon om jouw vragen te beantwoorden. Vertel ons over jouw digitale uitdagingen!