Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
Wat heb je nodig om te starten met adverteren op LinkedIn?
Het begint allemaal met een bedrijfspagina. Dit is het visitekaartje van jouw bedrijf. Deze bedrijfspagina wordt uiteindelijk als identiteit aan de LinkedIn advertenties gekoppeld.
Nadat deze stap is gezet is het van belang om KPI’s en doelstellingen te formuleren. Het aanmaken van een advertentie account is de volgende stap en een stukje tracking komt hier ook bij kijken. Zo kan je resultaat meten en inzicht krijgen welke bedrijven of bepaalde functies interactie hebben met jouw LinkedIn advertenties.
Als dit allemaal in orde is kunnen we van start met adverteren op LinkedIn!
Het in kaart brengen van relevante doelgroepen vormt een belangrijk onderdeel van het LinkedIn adverteren. Verschillende B2B doelgroepen worden geformuleerd en dit vormt de basis van je advertenties. Zorg dat je de juiste personen bereikt!
Doelgroepen worden samen vastgesteld op basis van demografische gegevens, maar ook functietitels, bedrijfsgrootte en verschillende branches kunnen worden meegenomen. Waar bevindt de doelgroep zich is en wat voor profiel heeft het persoon dat je wil bereiken, zijn vragen die je vooraf het LinkedIn adverteren moet afvragen. Uiteindelijk ga je daar ook je content op afstemmen.
Vergroot de zichtbaarheid bij je doelgroep.
Een paid social media strategie voor zowel korte als lange termijn.
Meet je resultaat en groei ook organisch op social media.
Goede fundering voor andere online marketing diensten.
Voordat we verdergaan met de opbouw van je advertenties, is het belangrijk dat je de Linkedin insight tag op je website hebt geïnstalleerd. Dit is een stukje code die bijhoudt welke pagina jouw websitebezoeker bezoekt. Uiteindelijk welke personen met bepaalde functies jouw pagina’s hebben bezocht.
Wanneer de Linkedin Insight tag is geïnstalleerd op je website wordt al het gedrag van gebruikers gemeten. Deze informatie kan van pas komen bij het aanmaken van nieuwe doelgroepen voor je Linkedin advertenties. Het stukje code wordt meestal gebruikt voor twee onderdelen: remarketing en matched audiences. Bij remarketing kan op basis van functietitel of bepaalde branche van de websitebezoeker specifieke content getoond. Op deze manier sluiten je Linkedin advertenties nog beter aan bij het profiel van de websitebezoeker. Een matched audience is een groep gebruikers die lijken op personen die je website hebben bezocht of je Linkedin bedrijfspagina volgen. Heel relevant om deze mee te nemen in je Linkedin advertenties!
Wij bespreken graag samen met jou de mogelijkheden voor LinkedIn adverteren. We luisteren en denken mee, geheel vrijblijvend natuurlijk.