Onze blogs.

Maandelijks de laatste ins- en outs van online marketing ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
BlogContent marketing

Begrijpelijk, overtuigend en pakkend: 5 tips voor copywriting 

Een converterende of overtuigende tekst schrijven lijkt lastig, maar iedereen kan het leren! Creatieve zinnen formuleren is een onderdeel daarvan, maar het gaat veel verder dan dat. Begin een tekst altijd met een duidelijk doel voor ogen. Dat kan letterlijk van alles zijn: activeren, adviseren, overtuigen, inspireren en ga zo maar verder. Vraag jezelf af: waarom schrijf ik deze tekst? En: voor wie schrijf ik deze tekst? Als je dat weet, dan ben je al een heel eind. Hieronder laat ik zien welke factoren nog meer van invloed zijn op een goed leesbare tekst.

Lees meer

diensten
BlogNieuws

LinkedIn the do’s and don’ts

Onlangs hebben we je meegenomen in onze blog over: “Effectief relaties bouwen op LinkedIn”. Vandaag vertellen we graag wat te doen en wat vooral te laten bij het relaties bouwen op LinkedIn. Het voornaamste doel is natuurlijk een kop (digitale) koffie, of als je net als mevrouw Kaag niet van koffie houdt mag je natuurlijk ook wat anders drinken. Do’s: Deel relevante content  Linkedin is binnen de zakelijke wereld ‘het’ social media platform. Voor de organisatie draait het vooral om meer naamsbekendheid te genereren via het platform. Voor jou als persoon is het de uitgelezen plek om jezelf te profileren als kennisleider. Hierbij is relevante content de weg naar succes. Hiervoor moet de content zijn afgestemd op jouw doelgroep, een hoog likable gehalte hebben of een relevante insight binnen de markt bieden. Zo laat jij zien dat je kennis van zaken hebt en de ‘guy to go to’ bent voor vragen over dit specifieke onderwerp. Goede content is authentiek, sluit aan bij je do

Lees meer

BlogConversie optimalisatiee-Commerce

Hoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website?

De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven.

Lees meer

BlogNieuws

De impact van een website migratie op Google Analytics

Bij een migratie van een website wordt vaak de prioriteit gelegd op het behoud van de SEO-posities. Dit is natuurlijk een van de belangrijkste punten waar je op moet letten bij een migratie. Maar cruciaal is natuurlijk het meten van de effecten van de migratie in onder andere Google Analytics. Wij zien nog regelmatig dat er bij een migratie geen rekening gehouden wordt met de migratie van analytics, terwijl dit wel heel belangrijk is. Je wil immers dat de data in analytics kloppen, omdat deze als basis dienen voor de analyse en optimalisaties van de nieuwe website. In dit blog behandelen we een aantal punten waarop je moeten letten bij de migratie van Google Analytics.

Lees meer

Blauwe MonstersBlog

LinkedIn Automation, waarom, wat is het en hoe zet ik het in?

Voor iemand in de sales is netwerken een van de belangrijkste activiteiten. In 2020 gaf 80% van de organisaties en sales afdelingen aan dat de meeste klanten uit het eigen netwerk kwamen. Daarbij gaven dezelfde organisaties aan dat ze verwachten dat het verkoopkanaal LinkedIn de komende jaren een sterke groei door zal maken. Daarbij is de verwachting dat het aandeel van 50 naar 85% zal groeien. Hoe kun je als organisatie aanhaken en meeliften op deze groei?

Lees meer

zoekwoorden onderzoek
BlogNieuws

Zorg voor een goede voorbereiding bij je website migratie

Het afgelopen jaar zijn er wereldwijd heel veel website migraties uitgevoerd. Dit heeft onder andere te maken gehad met de stoppende support voor Magento 1. Het stoppen van de support voor magento 1 is op 1 juni 2020 ingegaan. Dit betekent dat elke webshop die hierop draaide moest migreren. De meest voorkomende migratie hierin is de migratie van magento 1 naar magento 2 geweest. In dit blog geven we een aantal handvatten die helpen bij de beste voorbereiding van jouw migratie!

Lees meer

BlogNieuws

Wat kan er fout gaan bij een website migratie?

Wanneer je erover nadenkt om jouw website te migreren ga je vaak eerst even Googlen om te zien hoe het in zijn werk gaat. Vervolgens lees je al gauw over de resultaten van foutieve migraties. Zo kan je door een minder goed uitgevoerde migratie organische posities verliezen. Dit leidt tot verlies van een grote hoeveelheid verkeer en dus ook omzet. Maar wat kan er dan precies fout gaan bij een migratie? En hoe kun je dit voorkomen? In dit blog bespreek ik de meest voorkomende fouten bij website migraties.

Lees meer

BlogSEO

Het belang van een goed zoekwoorden onderzoek

Binnen de online marketing is er voortdurend strijd om de beste positie binnen de zoekmachine. Jij wilt natuurlijk bovenaan in de zoekresultaten verschijnen met jouw website. Maar hoe kan je er voor zorgen dat jij in de top-3 of liever nog plek 1 in de zoekmachine verschijnt? Er is een aantal onderdelen die geoptimaliseerd moeten worden. Een daarvan is het gebruik van de juiste zoekwoorden op jouw website. SEO-geoptimaliseerde content helpt de zoekmachine met het begrijpen van de inhoud van jouw website.

Lees meer

BlogNieuws

Voorbeelden van een succesvolle website migratie

Er zijn meerdere redenen denkbaar waarom je een website migratie zou willen uitvoeren. Denk hierbij aan het verhuizen naar een nieuwe domeinnaam, het wijzigen van CMS-systeem of het uitbreiden of juist afstoten van verschillende subdomeinen. Ook het optimaliseren van een website URL-structuur voor het vergroten van de organische vindbaarheid valt in feite onder de term website migratie.

Lees meer

BlogSEO

Opvallen in de zoekresultaten? Dit zijn de stappen naar structured data!

De concurrentie wordt elke dag heviger op weg naar de bovenste zoekresultaten binnen de zoekmachine. Niet alleen moet jouw online strategie gedegen in elkaar steken, ook moet je een manier vinden om actief op te vallen in de zoekresultaten ten opzichte van de concurrentie. Dé manier om dit te realiseren is door met structured data aan de slag te gaan. Maar wat is structured data nou precies, wat zijn de voordelen en welke types zijn er niet te missen? Dat lees je in dit artikel over de stappen naar structured data!

Lees meer

diensten
BlogSEO

SEO update juni 2021 | Blauwe Monsters

Na een maand van afwezigheid is de SEO update van Blauwe Monsters weer terug! In de maand juni hebben er een aantal grote updates plaatsgevonden, is Search Console Insights voor iedereen beschikbaar gemaakt en kregen we meer informatie over de stappen die je kunt nemen om je nieuwe content zo snel mogelijk te laten indexeren. Ook heeft er een belangrijke verandering plaatsgevonden op het gebied van structured data. Meer informatie over deze ontwikkelingen lees je in deze SEO update van de maand juni 2021!

Lees meer

BlogSEO

Google stopt met de zoekfunctie Q&A per eind juni

Elke seconde wordt Google gebruikt voor duizenden zoekopdrachten. Dat zijn heel wat zoekopdrachten per jaar. Iedereen die een vraag heeft of iets wilt weten gebruikt vaak Google om hierachter te komen. Je kunt ook zelf je vragen in Google achterlaten en andere mensen kunnen dit beantwoorden.

Lees meer

SEO update ontwikkelingen online marketing Blauwe Monsters Blog
BlogSEO

SEO update april 2021 | Blauwe Monsters

De maand april doet wat het wil. Ook op het gebied van SEO gaat deze uitdrukking op. Waar veel websites aan het wachten waren op de Page Experience-update, besloot Google deze te verschuiven naar een later moment. Verder wordt Google Search Console nog steeds flink doorontwikkeld en heeft er een algoritme-update met betrekking tot product reviews plaatsgevonden. Meer weten? Lees dan de onderstaande SEO update over de maand april!

Lees meer

Web analytics
BlogSEO

Cumulative Layout Shift (CLS) Optimaliseren

Google heeft aangekondigd dat het bedrijf in juni 2021 een zoekmachine-update gaat uitrollen waarbij de UX (User Experience) van jouw website gaat meetellen in de organische rankings. Google heeft besloten dat er 3 belangrijke indicatoren zijn die aangeven of jouw website gebruiksvriendelijk is. Deze indicatoren worden de Core Web Vitals genoemd.

Lees meer

Content marketing corona Blauwe Monsters Blog
Blog

Coronacrisis versnelt digitalisering bij groothandels

Al langer is duidelijk dat digitalisering de positie van groothandels verandert. Hun rol staat onder druk binnen de keten, maar biedt ook kansen om direct richting eindklant te leveren. Onderzoek van het ING Economisch Bureau stelt vast dat de coronacrisis deze beweging versnelt. Lockdowns en andere coronamaatregelen hebben een enorme impuls gegeven aan het online verkoopkanaal.

Lees meer

Marketplaces Marktplaats adverteren Blauwe Monsters
BlogSEO

First Input Delay (FID) Optimaliseren

Google heeft aangekondigd dat het bedrijf in juni 2021 een zoekmachine-update gaat uitrollen waarbij de UX (User Experience) van jouw website gaat meetellen in de organische rankings. Google heeft besloten dat er 3 belangrijke indicatoren zijn die aangeven of jouw website gebruiksvriendelijk is. Deze indicatoren worden de Core Web Vitals genoemd.

Lees meer