Inhoudsopgave
Vandaag de dag zijn er veel media op internet die volop gebruik maken van visuele content. Denk hierbij aan Instagram, YouTube, Pinterest en nog velen anderen. Kortom we zijn volop omgeven door visuele content, maar wat hebben we nou eigenlijk aan visuele content. Moeten we er nou meer of minder gebruik van maken?
Visuele content wordt sneller opgenomen
Visuele content wordt, blijkt uit onderzoek, maar liefst 600.000 keer sneller opgenomen dan tekst. Een conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat visuele content voor een groter publiek veel interessanter is. Dit lijkt een hele handige tool maar toch maakt lang niet iedereen genoeg gebruik van visuele content.
Voordelen van visuele content
Misschien maak jij al volop gebruik van visuele content. Als dat niet het geval is, is dit in ieder geval een goede wake up call. Hieronder een overzicht van de voordelen van het gebruik van visuele content.
- Gemiddeld wordt content met visuals 94% meer gezien
- Visuele content wordt 40 keer sneller gedeeld op social media
- 90% van informatie die naar het brein wordt doorgestuurd is visueel
- Visuele content wordt 600.000 keer sneller opgenomen dan tekst
- Gemiddeld gezien lezen mensen maar 20% van de tekst op een webpagina
- Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen
Visuele content in de praktijk
Je zult waarschijnlijk denken, heel leuk maar wat heb ik aan deze informatie? De gouden tip is vanzelf sprekend, meer visuele content gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van infographics maar ook video materiaal doet het goed online. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de ondervraagde online shoppers vindt dat video materiaal helpt met het maken van de juiste beslissing als zij online een product aanschaffen. Ook infographics kunnen een handige tool zijn. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de traffic inderdaad omhoog ging na het gebruik van infographics.
Meer of minder gebruik maken van visuele content?
Moeten we nu volop visuele content gaan plaatsen of juist niet? Het beste is om het te doseren. Belangrijke content kan je het beste visueel plaatsen omdat visuele content beter blijft hangen. Toch is het ook belangrijk om niet te veel visuele content te plaatsen want dit kan naar verloop van tijd gaan irriteren. Het beste is om hier voor jezelf een evenwicht in te vinden want het is ook totaal afhankelijk van met welke regelmaat je content post. Toch geven we je deze tip mee, plaats meer visuele content want dat kan een goede invloed hebben op jouw onderneming.