Tip #1 Linkbuilding tips voor meer waarde

Linkbuilding kan op veel verschillende manieren. Om een zo hoog mogelijk waarde te creëren is het belangrijk dat backlink van een waardevolle website komt. Dit kan je op verschillende manieren checken. Allereerst kan je kijken naar de website zelf, wat staat er op de website? Staat er relevante content op de website? Is het geen website met alleen maar startpagina links. Aan de hand van deze vragen kan je nagaan of de website wel relevant genoeg is.

Tip #2 De backlinks van jouw backlink

Het aantal backlinks dat verwijst naar de pagina waarvan jij een backlink krijgt speelt een grote rol. Vaak wordt er gezegd hoe meer backlinks hoe beter. Daar zit een kern van waarheid in maar als jij heel veel links hebt met heel weinig waarde dan zal dit juiste tegen je werken. Veel links met een natuurlijke verdeling van hoge waardes en wat minder hoge waardes is een goede verdeling en zorgt voor een natuurlijk linkprofiel.

Tip #3 zo check je waardes

Er zijn verschillende tools waarmee je verschillende waardes van een URL kan checken. Vaak wordt er gekeken naar de domein autoriteit, trust flow en citation flow. Doe een SEO check om je website volledige te analyseren.

Domein autoriteit (DA)

De DA geeft de waarde van een volledige website weer. Deze waarde wordt beïnvloed door de content op je site, de interne links, de backlinks en aantal bezoekers. De DA kan je checken via MOZ, de TF en CF kan je checken via Majestic.

Trust flow (TF)

De trust flow geeft de waarde aan van je backlinks. Dit wordt weer beïnvloed van inkomende links op de backlink en de DA.

Citation flow (CF)

De citation flow geeft het aantal links naar je website toe aan. De backlinks met hogere CF heeft ook meer invloed op jouw CF.

Tip #4 ABC linkenbuilding

Eentje uit de oude doos, maar zeker een belangrijkste onder de linkbuilding tips. Link nooit van website A naar website B en van website B naar website A binnen een korte tijd. Wanneer je dit doet zal Google geen waarde toevoegen aan de link. ABC linkbuilding is een betere optie. Hierbij verwijst website A naar website B en website C naar website A. Hierbij creëer je een natuurlijk linkprofiel en zullen de links een veel hogere waarde hebben.