Call tracking voor accurate conversies
Als je een online strategie voert, ben je ook bezig met KPI’s. Je wilt bepaalde doelstellingen halen, en soms is een belletje naar jouw bedrijf hier één van. Dit goed meten is dan van belang!
Als je een online strategie voert, ben je ook bezig met KPI’s. Je wilt bepaalde doelstellingen halen, en soms is een belletje naar jouw bedrijf hier één van. Dit goed meten is dan van belang!
Call tracking is meer dan alleen een conversie meten wanneer iemand op je telefoonnummer heeft geklikt. Door call tracking correct te gebruiken, zorg je ervoor dat er op je website en in je AdWords advertenties een dynamisch telefoonnummer zichtbaar is. Dit telefoonnummer is dus niet je eigen telefoonnummer, maar juist een nummer dat weer doorverbindt naar je daadwerkelijke nummer. Doordat dit nummer dynamisch is, kan er exact worden bijgehouden via welk digitaal kanaal deze bezoeker is gekomen.
Call tracking is voor uiteenlopende bedrijven interessant. Het gaat hier om zowel bedrijven in de B2B als in de B2C sfeer en voor lead strategie, zowel als een e-commerce strategie. Het belangrijkste is uiteraard dat een telefoongesprek een belangrijke conversie is. Dit is het geval voor bedrijven die diensten verlenen, en waarbij er eerder gebeld wordt voor een informatie aanvraag. Denk hierbij aan slotenmakers (B2C), of online marketingbureaus (B2B). Binnen een E-commerce strategie kan calltracking interessant zijn voor partijen zoals groothandelaren (B2B) en een B2C-webshop waarbij veel orders nog via de telefoon plaatsvinden.
Verhoog je organische vindbaarheid met technische optimalisatie en strategische content voor duurzame groei
Gerichte advertenties in zoekmachines voor meer zichtbaarheid en een optimaal rendement op jouw advertentiebudget.
Analyseer en verbeter je website om de gebruikservaring te optimaliseren en de conversieratio te verhogen.
Betrek jouw doelgroep via gerichte social media campagnes en vergroot de zichtbaarheid van je merk.
Volg en analyseer jouw resultaten continu en optimaliseer je strategie op basis van data driven inzichten.
Stuur gerichte e-mails met personalisatie en segmentatie voor meer betrokkenheid en hogere conversie.
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek!