Call tracking voor accurate conversies.

Als je een online strategie voert, ben je ook bezig met KPI’s. Je wilt bepaalde doelstellingen halen, en soms is een belletje naar jouw bedrijf hier één van. Dit goed meten is dan van belang!

Strategische meeting van een SEO bureau

Wat is call tracking?

Call tracking is meer dan alleen een conversie meten wanneer iemand op je telefoonnummer heeft geklikt. Door call tracking correct te gebruiken, zorg je ervoor dat er op je website en in je AdWords advertenties een dynamisch telefoonnummer zichtbaar is. Dit telefoonnummer is dus niet je eigen telefoonnummer, maar juist een nummer dat weer doorverbindt naar je daadwerkelijke nummer. Doordat dit nummer dynamisch is, kan er exact worden bijgehouden via welk digitaal kanaal deze bezoeker is gekomen.

Voor wie interessant?

Calltracking voor lead én e-com strategie

Call tracking is voor uiteenlopende bedrijven interessant. Het gaat hier om zowel bedrijven in de B2B als in de B2C sfeer en voor lead strategie, zowel als een e-commerce strategie. Het belangrijkste is uiteraard dat een telefoongesprek een belangrijke conversie is. Dit is het geval voor bedrijven die diensten verlenen, en waarbij er eerder gebeld wordt voor een informatie aanvraag. Denk hierbij aan slotenmakers (B2C), of online marketingbureaus (B2B). Binnen een E-commerce strategie kan calltracking interessant zijn voor partijen zoals groothandelaren (B2B) en een B2C-webshop waarbij veel orders nog via de telefoon plaatsvinden.

Online marketing bureau Hoofddorp Amsterdam digitale strategie - Blauwe Monsters
Het Team

Onze specialisten.

Tobias Kruijmer

Business development manager.

Robert Waasdorp
Robert Waasdorp

Commercieel adviseur.

Rick van Roon

CRO specialist.

Mike Verstraten

CRO specialist.

Jules van Dongen

Commercieel adviseur.

Giorgio Cheng

CRO specialist.

Contact

Meer weten over calltracking?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek!

vrijblijvend advies