Tegelfabriek Nederland

Tegelfabriek Nederland

Tegelfabriek Nederland

Tegelfabriek Nederland wilde zich onderscheiden in de competitieve tegelmarkt. Wij hielpen hen om hun online zichtbaarheid sterk te verbeteren door een strategische en data-gedreven linkbuildingaanpak, gericht op duurzame groei in zoekmachineposities.

01 /

De klant.


Tegelfabriek Nederland is een webshop gespecialiseerd in hoogwaardige keramische tegels die geschikt zijn voor vloer en wand. Met een divers assortiment – van kleurrijke decortegels tot strakke betonlooks – richt het bedrijf zich op zowel particulieren als professionals. Ze bieden A-kwaliteit tegels van merken uit heel Europa, met aandacht voor duurzaamheid, design en gebruiksgemak.

02 /

Uitdaging.


Tegelfabriek Nederland opereert in een competitieve markt waar online zichtbaarheid cruciaal is. Bij de start van de samenwerking in september 2022 was de zichtbaarheid in de zoekresultaten beperkt, met slechts enkele gerankte zoekwoorden in de top 3. Belangrijke categoriepagina’s, zoals voor zellige tegels en visgraat tegels, kenden wel zoekvolume, maar onvoldoende autoriteit ten opzichte van concurrenten met sterke linkprofielen. De uitdaging lag in het opbouwen van een gerichte linkbuildstrategie die zou resulteren in sterk verbeterde posities voor zoekwoorden met commerciële intentie.

03 /

Werkwijze.


Allereerst is een uitgebreide organische analyse uitgevoerd waarin zoekvolumes, contentoptimalisaties en de top 5 concurrenten in de SERP per focuszoekwoord zijn geanalyseerd. Hierbij is gekeken naar belangrijke SEO-statistieken zoals Citation Flow (CF), Trust Flow (TF), Domain Rating (DR) en het aantal backlinks en verwijzende domeinen. Deze gegevens vormden de basis voor een op maat gemaakte linkbuildstrategie.


Er werd in deze strategie bewust gekozen voor een verdeling van zoekwoorden met brede en specifieke intenties. Tegelijkertijd werden er ook branded termen in de linkbuildverdeling meegenomen, om op die manier autoriteit over het gehele domein op te kunnen bouwen. Op basis van de mate in concurrentie en de huidige posities, werd uiteindelijk bepaald hoe vaak de gekozen zoekwoorden terug moesten keren in de backlinks. Tot slot werd het linkprofiel geoptimaliseerd door een natuurlijke variatie in de anchors aan te brengen en unieke, kwalitatieve domeinen te selecteren voor ieder geplaatste blog.

verf.nl case Blauwe Monsters
04 /

Resultaat


Sinds de start van de samenwerking is het aantal gerankte zoekwoorden van Tegelfabriek Nederland aanzienlijk toegenomen: van 790 in september 2022 naar ruim 5.000 binnen twee jaar. Nog relevanter is het aantal top 3 posities dat van slechts 4 naar meer dan 1.300 is gestegen. Tegelijkertijd zijn alle strategische zoekwoorden uit de linkbuildstrategie doorgestroomd van pagina 2 naar de top van de SERP, waarin alle termen een steady top 1-3 positie hebben bemachtigd.


Door gericht te sturen op belangrijke categoriepagina’s en het verhogen van de domeinwaarden, wisten we Tegelfabriek Nederland stevig te positioneren tussen de online concurrentie. De strategie bewees daarmee zijn kracht: hogere zichtbaarheid, meer relevante bezoekers en een sterke groei in organisch verkeer.

532%

Gerankte zoekwoorden

1300

Top-3 posities

verf.nl case Blauwe Monsters

Zij kunnen je alles vertellen over deze case

Tirzah van Bemmel - SEO Specialist

Tirzah van Bemmel

SEO Specialist.

Tobias Kruijmer - Business Development Manager

Tobias Kruijmer

Business Development Manager.

Ruben Senneker - Teamlead SEO

Ruben Senneker

Teamlead SEO.

Eva ten Wolde - Contentspecialist

Eva ten Wolde

Contentspecialist.

Bekijk onze overige cases