EEN BLIK OP ONZE WERKWIJZE
Zo doen we dat.
Onderzoek en strategie
We beginnen een CRO traject met een eerste analyse – en een strak plan van aanpak. Aan de hand van de beschikbare data en de site zelf wordt het onderzoek uitgevoerd. Vanuit daar zetten we een strategie op en prioriteren we de eerste vervolgstappen: het begin om de conversies van jouw site te optimaliseren!
Data setup en analyse
Eén van de eerstvolgende stappen is meestal het opzetten van kwantitatieve en kwalitatieve dataverzameling. We onderzoeken waar frictie op jouw site ontstaat met een datagedreven aanpak. Event tracking stellen we in via Google Tag Manager en Analytics en we analyseren bezoekersgedrag middels Hotjar.
Korte termijn acties
We hebben nu voldoende data om een roadmap op te zetten. Hierin structureren en prioriteren we vervolgacties in een backlog. Denk hierbij aan kansen voor A/B testing, wireframing, personalisatie, laaghangend fruit voor developers en nieuwe tooling. Sommige zaken kunnen jullie zelf oppakken – en anderen pakt Blauwe Monsters op.
A/B testing
Bij websites met voldoende verkeer (20.000+) wordt A/B testing een interessante optie. Hiermee kunnen we optimalisaties en nieuwe features veilig testen, voordat deze permanent worden doorgevoerd. Niet elke test is gelijk succesvol, maar met deze methode kunnen we op de lange termijn aan mooie successen werken.
Optimalisatie
Iets minder verkeer, of is er geen wens voor testing? Veelal gaan we dan aan de slag met UX principes, nieuwe designs, of personalisatie marketing met Customer Data Platforms. Zo kunnen we ook met iets minder verkeer, vaak toch grote impact maken met veranderingen. Benieuwd hoe dit er in de praktijk uitziet? Check een van onze cases, of neem contact op voor meer informatie.