Een datagedreven CRO Audit.

Je traffic is op orde, SEO en SEA campagnes draaien goed, maar je omzet valt nog tegen. Waarom converteren mijn bezoekers niet? Stop met gissen en start met een datagedreven CRO audit! Een kwalitatieve CRO-scan creëert een sterke basis voor conversie optimalisatie, met als doel je bezoekers te veranderen in kopers.

Een datagedreven CRO Audit.
Meer rendement uit je bezoekers

Waarom een CRO audit?

Door middel van de CRO audit krijg je inzichtelijk hoe je meer rendement uit de bezoekers van je website haalt. Nadat de bezoeker op het domein is geland, wil je hem een bepaalde actie (conversie) laten uitvoeren. Dit noem je converteren. Een conversie kan de volgende doelen omvatten: aankoop van een product, het invullen van een contactformulier, het downloaden van een whitepaper, het aanvragen van een demo en ga zo maar door. Door aan te sturen op het behalen van bepaalde conversies door middel van conversie optimalisatie wordt de kans dat de individuele gebruiker meer en vaker converteert vergroot, waardoor je omzet zal stijgen.

Haal meer rendement uit je bezoekers met een CRO audit.

Weet wat er speelt

Van laaghangend fruit tot vervolgstrategie.

Binnen onze analyse kijken we naar prestaties, analyseren we de huidige funnels, bedenken we optimalisatie ideeën en een vervolgstrategie om direct te kunnen doorpakken.

Tijdens de prestatieanalyse kijken we onder andere naar pagespeed. Pagespeed is belangrijker dan ooit, zowel voor SEO als CRO. Een lage pagespeed resulteert in een hoog bouncepercentage.

Uit welke kanalen komen bezoekers? Hoe converteren die bezoekers? Welke devices gebruiken ze?

Vervolgens gaan we met het analyseren van de funnels aan de slag. Waar landen gebruikers? Waar navigeren ze naartoe? Waar vallen ze uit? Nadat de funnels in kaart zijn gebracht, gaan we over op het analyseren van de gebruiksvriendelijkheid, oftewel de user interface van de website. We kijken hierbij naar functionaliteit: navigatie, zoekfunctie, formulieren, waardepropositie: USP’s, de check-out, pre-checkout en user experience. Dit resulteert vaak in een waslijst aan laaghangend fruit waar je direct mee aan de slag kunt. Tot slot helpen we mee in het bedenken van een vervolgstrategie. Welke stappen moeten na afloop worden gezet om te zorgen dat er meer conversies worden behaald?

DAAROM BLAUWE MONSTERS

De meerwaarde van onze CRO audit.

  • De gehele website wordt onder de loep genomen.
  • CRO scan van A tot Z: van performance tot funnel analyse, user experience, buyer enablement.
  • Meer inzicht in de diverse fasen van de customer journey door funnel analyse.
  • Inzicht in pijnpunten binnen de functionaliteit, user experience en gebruiksvriendelijkheid.
  • Een lijst laaghangend fruit waar direct op geanticipeerd kan worden.
  • Een vervolgstrategie voor zowel korte- als lange termijndoelen, inclusief aansluitende backlog en roadmap.
ONTMOET HET TEAM

Onze specialisten

Stijn Huiskes - Developer

Stijn Huiskes

Developer.

Rick van Roon - Teamlead CRO

Rick van Roon

Teamlead CRO.

Giorgio Cheng - CRO Specialist

Giorgio Cheng

CRO Specialist.

Mike Verstraten - CRO Specialist

Mike Verstraten

CRO Specialist.

Contact

Een CRO audit laten uitvoeren?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek!