zoekmachine optimalisatie icon

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO staat voor search engine optimization – oftewel zoekmachine optimalisatie.

Om verkeer naar je website te genereren is een hoge positie in de zoekmachine essentieel. 

De positie van jouw website in de zoekmachine wordt bepaald door een groot aantal factoren. Het algoritme speelt hierin een grote rol. Door middel van de juiste SEO strategie zal jouw website in de zoekmachine stijgen waardoor je meer verkeer naar je website genereert.

SEO bestaat uit drie belangrijke componenten, namelijk content, techniek en backlinks. Door het goed inzetten van deze drie pilaren in de juiste volgorde behaal jij hogere posities in de zoekmachine. Een goede SEO strategie is het fundament van elke website of webshop. Met een goede SEO strategie wordt functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid, logica en relevantie aangebracht binnen de website. Hierdoor zal je beter zichtbaar zijn in Google en de overige zoekmachines.

Voordelen van een goede SEO strategie:

  • Betere en hogere posities in de zoekmachine
  • Meer relevant organisch verkeer
  • Sterk fundament en structuur van je website
  • Betere kwaliteitsscores binnen PPC campagnes
  • Meer conversies en/of leads

Contact

Direct beginnen met rendabele online marketingstrategie? Of zoek je eerst advies? Wij helpen graag. Vermeld hieronder je naam, mailadres en je vraag of bericht. Dan geven we zo snel mogelijk antwoord!

Waarom SEO (zoekmachine optimalisatie) uitbesteden aan Blauwe Monsters?

Door onze jarenlange ervaring en bewezen resultaten als zoekmachine optimalisatie bureau kunnen wij jou ondersteunen om het maximale resultaat uit jouw website te halen. Onze SEO experts zijn op de hoogte van alle SEO ranking factoren en de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast werkt Blauwe Monsters met de beste tools die nodig zijn om jouw website optimaal te laten renderen op SEO gebied.

Wij hebben vertrouwen in de SEO strategieën die we uitzetten voor onze klanten. Dit is ook de reden dat Blauwe Monsters niet werkt met langetermijncontracten. Je kunt altijd maandelijks bij ons opzeggen. Zo blijven wij uitgedaagd om jou elke maand weer te overtuigen van onze werkwijze.

Contracten

We werken zonder langlopende contracten

  • Maandelijks opzegbaar
  • Wij werken op basis van resultaat
  • Alles getest op eigen webshop
full service

Goede SEO scan

  • Concurrentie analyse
  • Technische audit

Meer informatie over SEO?

Ben je geïnteresseerd in één van onze SEO diensten of benieuwd wat Blauwe Monsters voor je kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op, zodat één van onze specialisten samen met jou kan kijken naar de mogelijkheden op het gebied van zoekmachine optimalisatie voor jouw website of webshop.

020 893 26 56 info@blauwemonsters.nl
Jules van Dongen

SEO (zoekmachine optimalisatie) in detail

Zoekmachine optimalisatie door content marketing

Content is het fundament en de basis voor zoekmachine optimalisatie (SEO). De content op jouw pagina bepaald waar de website over gaat. Google leest jouw pagina van boven naar beneden en wilt zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn voor de gebruiker (de bezoeker op je pagina). Het is belangrijk om de content hier op aan te passen. Door middel van tekst kan je het aanbod op je website beschrijven. Daarnaast is product aanbod erg belangrijk en voeg je SEO teksten toe. Door het inzetten van deze elementen bouw je aan een stevig fundament dat allebei bijdraagt aan het verbeteren van de posities in de zoekmachine. Bij het schrijven van SEO teksten zorg je ervoor dat je op meerdere zoekwoorden gevonden wordt binnen de zoekmachine. Om je zoekmachine marketing strategie zo optimaal mogelijk in te zetten is het belangrijk dat er onderzoek wordt gedaan per pagina waarop je wilt ranken. Door een pagina volledig te optimaliseren naar de product/dienst/categorie zal de zoekmachine verschillende zoekwoorden oppakken en laten ranken in de zoekmachine.

Zoekwoordenonderzoek

Tijdens het zoekwoordenonderzoek wordt het zoekgedrag van potentiële klanten of bezoekers van een website in kaart gebracht. Het doel is om de content op de website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de zoekopdrachten van de gebruikers van de zoekmachine. Hierbij wordt gekeken naar zoekwoorden waarop bezoekers momenteel de website binnenkomen, zoekwoorden die de concurrentie gebruikt en andere mogelijk relevante zoekwoorden en -termen.  Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek wordt de juiste structuur voor de website bepaald. Zoals welke pagina’s moeten worden opgenomen in het menu en voor welke zoekwoorden aparte landingspagina’s moeten worden aangemaakt om een zo groot mogelijk deel van de doelgroep naar de website of webshop te leiden.

SEO en techniek

Voor een optimale SEO optimalisatie moeten SEO en techniek goed op elkaar afgestemd worden. Onder techniek vallen bijvoorbeeld de URL structuur. De URL structuur is erg belangrijk om aan Google aan te geven waar je website over gaat en hoe je website is opgebouwd. Daarnaast geef je met de juiste URL structuur aan wat je belangrijkste pagina’s zijn. Deze structuur is een belangrijk onderdeel bij SEO optimalisatie, hierdoor bevorder je namelijk de indexatie in de zoekmachine.
Daarnaast is de paginasnelheid en erg belangrijk factor. Hoe sneller een pagina is hoe gebruiksvriendelijker. Dat is uiteindelijk wat google wilt. Wanneer jouw website gebruiksvriendelijk is (door de snelheid van je pagina) zal dit invloed hebben op de posities in de zoekmachine.

Linkbuilding

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel binnen zoekmachine marking. Linkbuilding zorgt namelijk voor meer autoriteit en draagt daarom bij aan hogere posities in de zoekmachine. Google hecht veel waarde aan het aantal relevante links die naar jouw website verwijzen. De waarde van de verwijzende websites spelen hierbij een grote rol. De waarde wordt bepaald door het aantal inkomende relevante links, content op de website en vindbaarheid in de zoekmachine. Binnen linkbuilding zijn er verschillende soorten links. Links vanuit een blog op een website heeft bijvoorbeeld meer waarde dan een los linkje vanaf een subdomein. Lees meer over linkbuilding.

Monitoring & analyse van SEO activiteiten

Door de resultaten van je website goed te monitoren en te analyseren, is het mogelijk om inzicht te krijgen in het functioneren van de uitgevoerde SEO-strategie.
Google Analytics, Google Search Console en Google datastudio zijn Google tools die Blauwe Monsters inzet om te monitoren en te analyseren. Daarnaast maken wij gebruik van Semrush, Seranking, Linkbird en Screaming Frog. Het continu monitoren en analyseren zorgt ervoor dat de strategie constant kan worden bijgestuurd. Op die manier behaal je namelijk het maximale rendement.
Blauwe Monsters deelt maandelijks begrijpelijke dashboards en overzichtelijke rapportages met jou als klant. Hierdoor hebben jij en je collega’s altijd eenvoudig inzicht in de resultaten.

Heb je vragen?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl