EEN BLIK OP ONZE WERKWIJZE
Vormgeving van jouw digitale strategie.
Oriëntatie en kickoff
Een goed uitgewerkte digitale strategie begint bij het goed begrijpen van de bedrijfsvoering en het product of dienst dat je aanbiedt. Gedurende de intakefase krijgen we een goed beeld van jouw organisatie en de mensen die er werken. Samen met jou bespreken we jouw bedrijfsdoelstellingen en inventariseren we de marketingactiviteiten die in het verleden zijn uitgevoerd. Onze specialisten nemen de verkregen informatie mee in de analysefase die volgt na de onboarding.
Onderzoek en analyse
In de analysefase voert Blauwe Monsters een interne analyse waarbij we inzoomen op jouw bedrijf. Een audit van jouw website is hierin een belangrijk onderdeel. Ook inventariseren we de product marktcombinaties en evalueren het succes van marketingkanalen die op dit moment worden ingezet en in het verleden zijn ingezet. We kijken naar de waardepropositie, de belangrijkste bedrijfsactiviteiten en de afdelingen en personen die meegenomen moeten worden binnen de nieuwe strategie om deze succesvol te maken. Voorbeelden van deze personen of afdelingen zijn salesmedewerkers, accountmanagers, CFO’s, CMO’s, CEO’s en marketingmedewerkers.
Strategie en roadmap
Met de verzamelde informatie uit de intake en de uitgevoerde analyses wordt een strategisch plan opgesteld. Dit strategisch plan bevat een roadmap voor een jaar met de activiteiten die uitgevoerd dienen te worden en de daarbij behorende taakverdeling tussen jouw bedrijf en Blauwe Monsters. KPI’s en doelstellingen voor een jaar worden in een strategische sessie afgestemd zodat er resultaatgericht gewerkt kan worden. Vanuit de KPI’s en doelstellingen wordt het meetplan opgesteld zodat gedurende het jaar gemonitord kan worden in hoeverre de doelstellingen worden behaald.
Meetplan en rapportage
Na de strategische sessie en akkoord op de roadmap volgt de implementatie van het meetplan en de strategie. Een maandrapportage wordt ingericht en een nulmeting wordt uitgevoerd om het startpunt vast te stellen.
Traffic en conversie optimalisatie
Wanneer deze rapportages en meetplannen opgesteld zijn kan er waardevol verkeer naar de website gegenereerd worden door middel van bijvoorbeeld een SEO en SEA strategie. Door conversie optimalisatie toe te passen wordt het maximale rendement gehaald uit de bezoekers van jouw website. Bij de implementatie van de strategie wordt gewerkt met een backlog waarin de maandelijkse werkzaamheden staan beschreven. Aan het einde van elke maand wordt gerapporteerd over de uitgevoerde werkzaamheden en de behaalde resultaten. Waar nodig wordt in overleg tussentijds de strategie bijgesteld om het maximale uit de online strategie te halen.
Maandelijks is er een evaluatiemoment aan de hand van de data uit de maandrapportage. Daarnaast zijn er structurele calls om de implementatie van de strategieën per kanaal succesvol te laten verlopen.