Digitale strategie

Met resultaatgerichte online strategieën zorgen wij bij onze klanten voor meer conversies, verkeer, leads, sales en natuurlijk groei in omzet. Door ruime ervaring, die we sinds onze oprichting in 2012 hebben opgedaan zijn wij in staat om succesvol te zijn in uiteenlopende branches. Deze strategieën geven wij vorm voor zowel e-commerce als lead generation, in zowel B2B als B2C markten.

Digitale strategie
BINNEN 24 UUR CONTACT

Van uitdaging naar strategie – naar resultaat

We zijn benieuwd naar jouw digitale uitdagingen! Onze marketingstrategen en -consultants voorzien je graag van advies. Vertel ons hieronder meer over je producten en diensten – we maken graag een eerste vrijblijvende scan, zodat je al gauw handvatten hebt om aan de slag te kunnen.

Op werkdagen binnen 24 uur reactie

EEN BLIK OP ONZE WERKWIJZE

Vormgeving van jouw digitale strategie.


Oriëntatie en kickoff

Een goed uitgewerkte digitale strategie begint bij het goed begrijpen van de bedrijfsvoering en het product of dienst dat je aanbiedt. Gedurende de intakefase krijgen we een goed beeld van jouw organisatie en de mensen die er werken. Samen met jou bespreken we jouw bedrijfsdoelstellingen en inventariseren we de marketingactiviteiten die in het verleden zijn uitgevoerd. Onze specialisten nemen de verkregen informatie mee in de analysefase die volgt na de onboarding.


Onderzoek en analyse

In de analysefase voert Blauwe Monsters een interne analyse waarbij we inzoomen op jouw bedrijf. Een audit van jouw website is hierin een belangrijk onderdeel. Ook inventariseren we de product marktcombinaties en evalueren het succes van marketingkanalen die op dit moment worden ingezet en in het verleden zijn ingezet. We kijken naar de waardepropositie, de belangrijkste bedrijfsactiviteiten en de afdelingen en personen die meegenomen moeten worden binnen de nieuwe strategie om deze succesvol te maken. Voorbeelden van deze personen of afdelingen zijn salesmedewerkers, accountmanagers, CFO’s, CMO’s, CEO’s en marketingmedewerkers.


Strategie en roadmap

Met de verzamelde informatie uit de intake en de uitgevoerde analyses wordt een strategisch plan opgesteld. Dit strategisch plan bevat een roadmap voor een jaar met de activiteiten die uitgevoerd dienen te worden en de daarbij behorende taakverdeling tussen jouw bedrijf en Blauwe Monsters. KPI’s en doelstellingen voor een jaar worden in een strategische sessie afgestemd zodat er resultaatgericht gewerkt kan worden. Vanuit de KPI’s en doelstellingen wordt het meetplan opgesteld zodat gedurende het jaar gemonitord kan worden in hoeverre de doelstellingen worden behaald.


Meetplan en rapportage

Na de strategische sessie en akkoord op de roadmap volgt de implementatie van het meetplan en de strategie. Een maandrapportage wordt ingericht en een nulmeting wordt uitgevoerd om het startpunt vast te stellen.


Traffic en conversie optimalisatie

Wanneer deze rapportages en meetplannen opgesteld zijn kan er waardevol verkeer naar de website gegenereerd worden door middel van bijvoorbeeld een SEO en SEA strategie. Door conversie optimalisatie toe te passen wordt het maximale rendement gehaald uit de bezoekers van jouw website. Bij de implementatie van de strategie wordt gewerkt met een backlog waarin de maandelijkse werkzaamheden staan beschreven. Aan het einde van elke maand wordt gerapporteerd over de uitgevoerde werkzaamheden en de behaalde resultaten. Waar nodig wordt in overleg tussentijds de strategie bijgesteld om het maximale uit de online strategie te halen.

Maandelijks is er een evaluatiemoment aan de hand van de data uit de maandrapportage. Daarnaast zijn er structurele calls om de implementatie van de strategieën per kanaal succesvol te laten verlopen.

ONTMOET HET TEAM

Onze specialisten

Ruben Senneker - Teamlead SEO

Ruben Senneker

Teamlead SEO.

René van Steen - Teamlead SEO

René van Steen

Teamlead SEO.

Klaas Schuijt - Operationeel Manager

Klaas Schuijt

Operationeel Manager.

Koen Egberts - Operationeel Manager

Koen Egberts

Operationeel Manager.

Jules van Dongen - Commercieel Adviseur

Jules van Dongen

Commercieel Adviseur.

Jeremy Gomes - Teamlead SEA

Jeremy Gomes

Teamlead SEA.

Rick van Roon - Teamlead CRO

Rick van Roon

Teamlead CRO.

Mike Verstraten - CRO Specialist

Mike Verstraten

CRO Specialist.

Fabian Marks - Teamlead E-mailmarketing

Fabian Marks

Teamlead E-mailmarketing .

Krista Pieterse - SEO Specialist

Krista Pieterse

SEO Specialist.

DIRECT CONTACT

Let’s talk! Begin hier met groeien

Er zit altijd iemand bij de telefoon om jouw vragen te beantwoorden, of om een afspraak te maken.