Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
Google Tag Manager is de brug tussen marketeers en developers. Vanuit marketing is de behoefte er om data te meten. Vaak moet hiervoor eerst een stukje code aan de website of app worden toegevoegd, bijvoorbeeld bij het installeren van e-commerce tracking, Google Analytics, Facebook Pixel of Hotjar. Dit kan leiden tot veel verschillende tags. Google Tag Manager maakt het installeren en bijhouden van deze tags mogelijk zonder te coderen. Hulp nodig met Google Tag Manager? Neem contact op met Blauwe Monsters!
De voordelen van Google Tag Manager:
Nog maar één code om data te meten op je website
Integratie met andere diensten
Overzichtelijk, veilig en betrouwbaar
Google Tag Manager is gratis
Eigenlijk is Tag Manager voor iedereen met een website handig. Door de vele integratiemogelijkheden heeft het altijd wel toegevoegde waarde. Of je nu een webshop hebt en je e-commerce tracking wilt meten, of dat je een leadgeneratie website hebt en doelen wilt meten (zoals het aantal ingevulde formulieren), het is allemaal mogelijk met Google Tag Manager. Krijg inzicht in het gedrag van je bezoekers, maar ook in de prestaties van je website. Denk bijvoorbeeld aan de laadsnelheid van je website.
Het inrichten van je Google Tag Manager account is even wat uitzoekwerk, maar vormt daarna de basis van de dataverzameling van jouw website. Het is dus belangrijk dat dit goed gaat. Een aantal mogelijkheden van Google Tag Manager zijn:
Website KPI’s meten
E-commerce tracking installeren voor een webshop
Google, Bing en Facebook Pixels installeren
Implementatie van cookie consent
Cross-domain tracking
Heb jij hulp nodig met het inrichten van jouw GTM-account? Blauwe Monsters heeft dit als online marketing bureau al vaak gedaan en weet hoe het werkt.