Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Zoekwoorden analyse

Een zoekwoorden analyse, ook wel zoekwoorden onderzoek genoemd, is de basis van waaruit je jouw website opzet. Er zijn 2 redenen voor het doen van een zoekwoorden onderzoek:

  • de opbouw en structuur van je website bepalen
  • het opzetten van een AdWords campagne

zoekwoorden analyse

Je wilt als ondernemer uiteraard zelf bepalen hoe jouw website eruit ziet en welke woorden je gebruikt binnen jouw online business. Toch is het binnen internet marketing wel heel belangrijk om in te spelen op termen waar de potentiƫle klant op zoekt. Het is tenslotte lastig om een product of dienst te verkopen waar niemand naar zoekt.

Het analyseren van zoekwoorden is niet heel moeilijk. Het uitvoeren van een GOEDE zoekwoorden analyse is al een stuk lastiger. Daar komt meer bij kijken dan het invoeren van een paar hoofd zoekwoorden waar je op gevonden wil worden zodat er suggesties worden gegeven. Je moet namelijk rekening houden met meerdere zaken bij het bepalen van de juiste zoekwoorden:

  • Concurrentie
  • Converterende zoekwoorden
  • Longtail keywords en short tail keywords
  • Meerdere betekenissen

In dit onderdeel van de website vertellen we je hoe stap voor stap alles over een zoekwoorden analyse.
Van wat een zoekwoord analyse is tot welke programma’s je hier het best voor kan gebruiken en hoe je de resultaten uit het onderzoek in de praktijk kan toepassen.

Hieronder een video hoe je een zoekwoorden analyse voor je website kan doen.
De video is in het engels maar geeft kort en bondig weer hoe je een onderzoek voor de juiste keywords moet doen.

Klik op een van de onderwerpen hieronder om meer kennis te vergaren over het doen van een zoekwoorden onderzoek.