Leadgeneratie

Binnen de dienstverlening is het niet altijd direct mogelijk om tot een deal of transactie te komen. Met online marketing in de B2B en B2C is dan vaak het doel om tot een afspraak of call te komen met een potentiële klant.

Leadgeneratie

De kunst van leadgeneratie.

De kunst is dan om onder de aandacht te komen bij je doelgroep en een latente behoefte aan te wakkeren die tot een actie leidt. Denk bijvoorbeeld aan een whitepaper die ingaat op een probleemstuk binnen een bepaalde doelgroep die je vervolgens via Linkedin onder de aandacht brengt van de doelgroep. Het downloaden van het whitepaper is dan de lead, doordat iemand hierbij zijn of haar gegevens achterlaat. Er zijn verschillende strategieën, tactieken en tools die helpen om een goede Leadgeneratie campagne in te richten. Blauwe Monsters kan helpen tot de juiste strategie te komen, passende en activerende content te creëren, de juiste tools te selecteren en deze goed in te richten.

Leadgeneratie dienstverlening

Om tot een goede leadgeneratie campagne te komen zijn er verschillende stappen te zetten. Blauwe Monsters kan helpen met het zetten van deze stappen.

  • Strategie bepaling (Doelgroep, Benoemen van toegevoegde waarde en propositie, Selecteren van de juiste kanalen om doelgroep te bereiken)
  • Content creatie voor de te ontwikkelen campagnes
  • Het inrichten en maken van de verschillende campagnes
  • Het inrichten van de marketing automation tool
  • Het bouwen van het dashboard om resultaten te kunnen volgen
  • Analyseren en bijsturen van resultaten

B2B leadgeneratie

Binnen de B2B is er vaak sprake van langetermijnrelaties. Ook als het om producten gaat, maar zeker in de dienstverlening. Het generen van leads is dus binnen de B2B marketing essentieel. Binnen B2B-leadgeneratie zijn er daarnaast wat extra mogelijkheden en tools die ingezet kunnen worden. Linkedin is hierbij vaak een belangrijk kanaal. Met een inbound strategie kan er bijvoorbeeld via Linkedin een bepaalde campagne gebouwd worden waar je binnen de campaign manager van Linkedin behoorlijk specifiek je doelgroep kunt selecteren. Vervolgens kun je ze content aanbieden die een bepaalde problematiek aankaart, waardoor je actief stuurt op een actie, namelijk: het downloaden.

Via een marketing automation tool kun je vervolgens je lead langzaam door de salesfunnel heen begeleiden en heb je een kans actief je expertise onder de aandacht te brengen. Een andere mogelijkheid is meer een outbound-strategie. Linkedin automation is daarin een mooi voorbeeld. Ook hier kun je tools voor inzetten waarmee je allereerst je doelgroep heel specifiek kan maken door feitelijk bedrijven en de personen die daarbinnen de beïnvloeders en besluitnemers zijn. Deze biedt je vervolgens persoonlijk relevante content aan waarmee het doel is om tot een interactie te komen en uiteindelijk tot een gepland gesprek.

ONTMOET HET TEAM

Onze specialisten

Stijn Huiskes - Developer

Stijn Huiskes

Developer.

Rick van Roon - Teamlead CRO

Rick van Roon

Teamlead CRO.

Giorgio Cheng - CRO Specialist

Giorgio Cheng

CRO Specialist.

Mike Verstraten - CRO Specialist

Mike Verstraten

CRO Specialist.

Start vandaag nog met jouw digitale strategie

Afspraak maken

Of kom langs voor een kop koffie

Jan van krimpenweg 7

2031 CE Haarlem