Social media adverteren

Met social media adverteren kun je de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroten. Hiermee kun je grotere naamsbekendheid voor je bedrijf creëren of een hogere omzet realiseren. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen? Klik dan op de link hieronder.

Social media adverteren

Social media strategie.

Binnen social media marketing is social media adverteren een belangrijk onderdeel. Dankzij social media adverteren kun jij eenvoudig je naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten bij de juiste doelgroepen. Door middel van social media advertenties genereer je uiteindelijk ook meer relevant verkeer naar je website. Uiteindelijk zorgt dit voor meer betrokkenheid bij je doelgroep. De keuze voor het juiste kanaal begint bij onderscheid maken tussen Business to business (B2B) en Business to Consumer (B2C).

In een social media strategie wordt beschreven hoe de social media doelstellingen behaald kunnen worden. Allereerst wordt er een keuze gemaakt welk platform de juiste is om social media adverteren in te zetten. Daarna wordt er een doelgroep bepaald en als laatste de advertenties die worden ingezet binnen bepaalde campagnes. Uiteraard moet alles meetbaar gemaakt worden.

B2C social media adverteren.

Om consumenten te bereiken via social media advertenties zijn er twee platforms waar het meeste op geadverteerd wordt, namelijk Facebook en Instagram. Facebook heeft in Nederland ongeveer 10 miljoen geregistreerde gebruikers en Instagram ongeveer 6 miljoen. Deze gebruikers zijn allemaal te bereiken via Facebook social media marketing. Tegenwoordig is het adverteren op Tik-Tok ook populair.

Via Facebook en Instagram kunnen doelgroepen zeer gericht getarget worden op basis van interesses, demografie en in hoeverre interactie is geweest met een bepaald merk of bedrijf. Ook behoren look-a-like audiences tot de mogelijkheden. Deze doelgroepen lijken qua interesses en gedrag op jouw bestaande klanten. Met de juiste social media strategie kunnen we jouw doelgroep op het juiste moment en met de juiste content bereiken.


B2B social media adverteren.

Wanneer je een zakelijke doelgroep wilt bereiken kom je snel uit bij adverteren op LinkedIn. Het begint bij een doelstelling, strategie en het selecteren van je zakelijke doelgroep. Binnen het target van Linkedin kan er gesegmenteerd worden op basis van onder andere functietitel, bedrijfsgrootte en vaardigheden van de doelgroep. Iedereen heeft een netjes ingevuld profiel op Linkedin, vandaar dat de targeting op Linkedin heel erg gericht is.

Door middel van installeren van een LinkedIn pixel via Google Tag Manager kan een zakelijke doelgroep nog beter in kaart gebracht worden.


ontmoet het team

Onze specialisten

Social media adverteren uitbesteden.

Allereerst worden doelstellingen bepaald. Wat wil je precies bereiken met social media adverteren wordt in kaart gebracht. Hierna volgt een formulering van de doelgroep en de keuze van het juiste kanaal. Na het formuleren van doelstellingen en doelgroepen wordt een stukje techniek in orde gemaakt. Het meten van interactie op de website wordt geregistreerd door een Facebook pixel. Deze data worden meegenomen in de social media campagnes. Uiteraard kunnen wij de pixel op de juiste wijze installeren, zodat er geen waardevolle data verloren gaan!

Hierna wordt er nagedacht over de inhoud van de advertenties. Er wordt een social media funnel opgesteld met verschillende fases. Het begint allemaal bij awareness. Het doel van deze fase is de doelgroep in aanraking laten komen met je product of dienst. Deze doelgroep wordt in de fases hierna nogmaals getarget met andere content. Het inzetten van de Facebook productcatalogus kan hierbij helpen. Het opzetten van een goede social media funnel is cruciaal en is onderdeel van de gehele marketing strategie.


DIRECT CONTACT

Start vandaag nog met social media adverteren!

We zijn nieuwsgierig naar jouw digitale uitdagingen. Vertel ons welke projecten je op het oog hebt en onze consultants gaan graag met je om tafel om te kijken hoe we je het beste kunnen helpen.