MET BEHULP VAN EEN SOCIAL MEDIA MARKETING PLAN ONTWIKKELEN WIJ DE PERFECTE STRATEGIE VOOR JOUW BEDRIJF:
Social media marketing plan
Inventarisatie & doelstellingen
We starten altijd met een inventarisatie. Is er al in het verleden geadverteerd op social media kanalen? Een belangrijk onderdeel is het instellen van een pixel als deze nog niet eerder is ingesteld. Met deze pixel worden data opgeslagen en vindt de tracking plaats. Ook nemen we in deze fase een onderdeel techniek mee zoals website tracking. De resultaten van het verleden worden hierna geanalyseerd en samen met jou worden er doelstellingen geformuleerd.
Doelgroep samenstellen & bepalen van platformen
Het in kaart brengen van relevante doelgroepen is de volgende stap. Er worden op basis van demografische gegevens en interesses verschillende doelgroepen geformuleerd. Deze doelgroepen dienen als target voor de advertenties.
Creëren van een social media marketing strategie
In deze fase komen de campagnes en content meer tot leven. Geschikt beeldmateriaal wordt geselecteerd en bijpassende teksten worden in de juiste tone of voice geschreven. Er wordt altijd met verschillende afbeeldingen en teksten getest.
Implementatie, monitoring & optimalisatie
We gaan live! Nadat het juiste target gekozen is en de advertenties gemaakt zijn, worden de campagnes online gezet. Dagelijks monitoren we de campagnes. Op basis van resultaten optimaliseren we de campagne om jouw bedrijfsdoelstellingen te behalen.
Rapportages & evaluaties
We rapporteren maandelijks de resultaten. Met behulp van de rapportage, die we maken via de Datastudio, wordt bijgestuurd waar nodig is en hierna vindt de evaluatie plaats.