Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
Het shoppende publiek is de afgelopen jaren enorm lui geworden en wil het zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. Het wordt steeds normaler om op een marketplace te kijken of het artikel op voorraad is dan bij de aanbieder zelf. Elk bedrijf streeft ernaar om zoveel mogelijk conversie uit het shoppende publiek te halen. De concurrentie is hoog binnen de e-commerce. Maar hoe onderscheid jij je van al die andere aanbieders en waar moet je aan denken bij het verkopen via een marketplace? Bij Blauwe monsters helpen wij jou om goed zichtbaar te zijn op een van de populairste marketplaces van Nederland, Bol.com. Bereik miljoenen potentiële klanten met een laag risico.
Bol.com heeft een groot bereik, dus als jij je klantenkring wilt uitbreiden is het een goed idee om je aan te sluiten bij dit populaire platform. Maar wat moet jij allemaal doen om te verkopen op bol.com?
Begin met het in kaart brengen van welke producten die jij wilt aanbieden voldoende marge hebben. Om te kunnen verkopen is het nodig om een verkoopaccount aan te maken op bol.com. Heb je een eigen merk? Dan helpt Blauwe Monsters jou ook met de merkregistratie en het verkrijgen van merkautorisatie op de marketplace. Het invoeren van de producten kan handmatig, maar bij een groot aantal is het handig gebruik te maken van een integrator. Het is belangrijk dat je de concurrentie een stap voorblijft. Breng met een zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen in kaart waar jij op gevonden wilt worden. Met de juiste zoektermen maak je al snel het verschil.
Om bol.com als een succesvol kanaal in te zetten, is het niet een kwestie van simpelweg je gehele assortiment aanbieden. De prijsconcurrentie op een marketplace is vaak erg hoog, waardoor de marges kleiner zijn. Er moet dus genoeg ruimte zijn om de concurrentiestrijd aan te gaan. Daarnaast kunnen concurrenten ervoor kiezen om hun artikelen door het platform te laten verzenden. Hierdoor behalen zij voordeel, omdat ze dan sneller kunnen leveren en aantrekkelijker zijn voor consumenten die gebruik maken van diensten als Bol. Doe daarom altijd marktonderzoek op bol.com voor jouw artikelen. Dit bestaat meestal uit een zoekwoordenonderzoek, een concurrentieanalyse en een prijsstrategie.
De voordelen van verkopen op bol.com
Blijf je concurrentie een stap voor
Vergroot je bereik
Je betaalt alleen bij verkoop
Koopintentie ligt hoog op Bol.com
Genereer meer omzet
Maak jij ook de stap naar bol.com? Neem vrijblijvend contact met ons op en dan helpt één van onze marketplaces specialisten je graag verder!