Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
“Op een laagdrempelige en meetbare manier beslissers bereiken die nog nooit van jouw merk hebben gehoord”.
Door online te adverteren maak je jouw bedrijf kenbaar bij de doelgroep. Deze manier van B2B adverteren is vaak veel effectiever dan adverteren op offline advertentiekanalen, omdat jij kunt bepalen wie jouw advertentie zien en hoeveel budget je hier voor over hebt. Je kunt daarbij echt focussen op de DMU die jouw organisatie nog niet kent.
SEO of SEA? Beide zijn belangrijk bij B2B marketing. SEO is meer voor de lange termijn, daarom is het goed om middels SEA je onderneming een kickstart te geven!
Deze manier van B2B adverteren kent verschillende mogelijkheden. Zo kun je online adverteren middels Google Ads op relevante zoekwoorden of op websitebezoekers. Ook kun je adverteren middels social ads. Met social ads focus je op specifieke profielen. Relevantie is hierbij essentieel!
Wanneer de latente pijn actief wordt, gaat 92% van de B2B beslissers online actief op zoek naar meer informatie over het probleem dat de organisatie heeft. 60% van het eerste deel van de koopfase gebeurt zonder tussenkomst van een sales persoon. Daarnaast worden er gemiddeld 5 artikelen van de winnende partij gelezen. Als sales professional heb je op dit moment weinig invloed op de prospect. Adverteren op Google kan helpen om toch invloed uit te oefenen op de prospects. Dit kan door te adverteren op de zoekwoorden die veelal gebruikt worden in de oriëntatiefase.
LinkedIn is belangrijk bij het B2B netwerk. Het social media kanaal leent zich perfect om of als organisatie of als individu relaties op te bouwen met jouw doelgroep. Dit is mogelijk door kennis te delen, relevante content te plaatsen of door bijvoorbeeld te adverteren met het whitepaper dat jullie hebben geschreven. De leads die je middels het whitepaper genereert, kun je vervolgens op persoonlijk niveau benaderen.
Welke concrete voordelen heeft online B2B adverteren ten opzichte van andere advertentievormen?
Je kunt jouw advertentie te allen tijde aanpassen, zodat je nog meer focus kunt aanbrengen.
Je kunt zelf bepalen wie jouw advertentie ziet.
Je hebt direct inzage in de leads en websitebezoekers die jouw advertentie opleveren.
Je betaalt per klik, loopt de advertentie goed? Schroef het volume op om nog meer leads binnen te halen!
Het voordeel van online adverteren is dat je als B2B marketeer achter de knoppen zit van jouw advertentie. Heb je een zoekwoord dat beter aansluit? Focus hier op! Is de advertentie niet relevant genoeg voor de doelgroep? Pas de advertentie dan aan!
Een goede manier om je doelgroep te leren begrijpen, is door gebruik te maken van AB-testing. Je online advertentie levert naast zichtbaarheid en leads namelijk zeer relevante data op. Deze data kun jij als B2B marketeer direct omzetten in inzichten en conclusies welke je kunt doorvoeren in de huidige en in nieuwe campagnes.
Alle acties rondom jouw advertentie zijn meetbaar. Hoe vaak er op de advertentie geklikt is, hoe vaak de advertentie getoond is, wat de gebruiker na de klik op jouw website heeft gedaan en nog veel meer. Zo houd je als B2B marketeer totale controle en weet je precies waar elke euro aan besteed is.
Als B2B marketeer wil je enkel de mensen benaderen die je direct kunt classificeren als prospect. Gelukkig helpen de aanbieders van online adverteren je een handje met de selectie. Er zijn namelijk veel verschillende selectiecriteria die je kunt gebruiken om jouw doelgroep zo goed mogelijk uit te kristalliseren. Zo kun je gebruik maken van profielinformatie, gebruikersinformatie, remarketing of zoekwoorden.
Per online B2B advertentiekanaal kun je zelf bepalen wat jij als B2B marketeer wilt uitgeven. Zo kun je bij Google ads en Facebook ads voor 5 euro per dag adverteren. Bij LinkedIn is het minimaal 10 euro per dag. Zo houd je heel makkelijk grip op de kosten.
Wij bespreken graag samen met jou de mogelijkheden voor B2B adverteren. We luisteren en denken mee, geheel vrijblijvend natuurlijk.