Inhoudsopgave

PPC-Adverteren kan een baanbrekende tool zijn voor kleine bedrijven die de verkoop willen stimuleren of de naamsbekendheid willen vergroten. Helaas is het ook heel gemakkelijk om te veel uit te geven als je niet oppast.

Stel duidelijke doelen en baseer het account daarop

Een van de beste dingen van PPC-adverteren is dat er manieren zijn om de doelen van elk bedrijf te bereiken. Je kunt kiezen uit veel verschillende campagnetypen en biedopties, en er zijn tal van Google-platforms waarop je kunt adverteren. Wanneer je budget je beperkt, is het van het grootste belang dat je erachter komt wat jouw primaire doel is en campagnes maakt die je helpen dat doel te bereiken.

Wil je meer naamsbekendheid voor je merk opbouwen? Display en YouTube zijn geweldige opties om precies dat te doen. Misschien ben je een e-commerce bedrijf dat meer aankopen en inkomsten wil genereren. Overweeg dan zoek- en shoppingcampagnes. Deze campagnes werken het beste wanneer ze samenwerken en een volledige trechter strategie aansturen. Maar als het budget krap is, is het tijd om de secundaire strategieën achterwege te laten en je te concentreren op het behalen van resultaten.

Maak je campagnes eenvoudig en specifiek

Bij het maken van PPC-campagnes is het belangrijk om specifiek te zijn. Je wilt dat je advertenties zo relevant mogelijk zijn voor de zoekopdrachten van gebruikers. Het is belangrijk je campagnes en advertentiegroepen zo te structureren dat je advertenties aansluiten bij de zoekwoorden die je hebt gekozen.

Gebruik longtail-zoekwoorden

PPC-advertenties zijn een op veilingen gebaseerd platform, waar adverteerders bieden om hun advertenties weer te geven bij zoekopdrachten voor specifieke zoekwoorden. Dus, als je minder geld hebt dan andere mensen op de veiling, hoe win je dan? Simpel, je gaat voor de prijzen waar minder mensen op bieden.

Bij betaald zoeken noemen we dit long-tail zoekwoorden: zoekwoorden die meer kwalificerende woorden hebben en een lager zoekvolume hebben. Laten we naar een voorbeeld kijken: Als je ervoor kiest je zoekwoord keuzes specifieker te maken en te richten op intentie, daalt het gemiddelde maandelijkse zoekvolume aanzienlijk, maar dat geldt ook voor de geschatte kosten per bod. Met lagere kosten per klik kunnen er meer klikken gegenereerd worden met jouw budget. Bieden op long-tail zoekwoorden bespaart je geld en vergroot je kans op conversie.

Houd targeting op locatie beperkt

Targeting op locatie wordt gemakkelijk over het hoofd gezien, maar is een belangrijke factor wanneer je met een beperkt budget probeert te slagen, vooral als je een online bedrijf hebt.

Als je de mogelijkheid hebt om klanten in de Verenigde Staten of een ander land te bedienen, kun je in de verleiding komen om dit te doen. Tenzij je bedrijf zich in een nichemarkt bevindt, is je budget mogelijk niet groot genoeg om het hele land te bedienen. In plaats daarvan kun je beter dat budget besteden aan je best presterende markten.

Instellen en bijhouden

In de loop der jaren heeft Google het exponentieel eenvoudiger gemaakt om een ​​campagne op te zetten met automatisch bieden en automatisch toepassen van aanbevelingen. Adverteerders kunnen een behoorlijke hoeveelheid succes hebben.

Je laat echter geld op tafel liggen als je jouw campagnes opzet en ze laat lopen zonder doorlopend beheer. Zodra je campagnes beginnen te lopen en gegevens verzamelen, moet je op zijn minst inchecken bij:

  • Hoeveel je campagnes uitgeven in vergelijking met je maandbudget
  • Welke zoekwoorden presteren goed en welke niet
  • Het verwijderen van niet-presterende zoekwoorden is een ongelooflijk eenvoudige manier om de prestaties in de loop van de tijd voortdurend te verbeteren

Klein budget, grote resultaten

PPC-advertenties kunnen een waardevol hulpmiddel zijn voor kleine bedrijven met beperkte budgetten, maar het vereist een zorgvuldige planning en uitvoering om te hoge uitgaven te voorkomen. Door deze tips te implementeren, kunnen kleine bedrijven hun kansen op succes maximaliseren en tegelijkertijd ervoor zorgen dat hun budget verstandig wordt gebruikt.

Met doorlopend beheer kan PPC een baanbrekende tool zijn om groei te stimuleren en je zakelijke doelstellingen te bereiken. Weten wat voor jouw bedrijf allemaal mogelijk is? Neem contact met ons op!