Concurrentieanalyse.

Bij een doordachte online strategie is het van belang om naast jouw eigen website, ook de concurrentie te analyseren. Bij iedere start van een online traject voeren wij daarom altijd een concurrentieanalyse uit om te kijken hoe jouw website presteert ten opzichte van de concurrentie. Een online concurrentieanalyse is hiermee onmisbaar voor een sterke basis voor iedere online strategie!

Ken je concurrentie

Weet wie jouw concurrenten zijn

Wil je weten wie jouw online concurrenten zijn? Dan is een concurrentieanalyse een uitkomst! Bij veel bedrijven zijn offline concurrenten vaak al inzichtelijk gemaakt, maar dit hoeft niet meteen te betekenen dat dit ook jouw online concurrenten zijn. Met een concurrentieanalyse maken wij voor jou inzichtelijk wie jouw online concurrentie is.

De inzichten

Een online SEO concurrentieanalyse zorgt op een aantal punten voor inzicht in jouw website ten opzichte van je (online) belangrijkste concurrenten. Met deze punten maken wij inzichtelijk waar op korte en lange termijn kansen liggen en nog winst valt te behalen. Een concurrentieanalyse geeft antwoorden op vragen als:

  • Wie zijn jouw concurrenten online?

  • Hoe sterk is jouw linkprofiel ten opzichte van jouw concurrenten?

  • Op welke zoekwoorden wordt jouw concurrentie gevonden en welke zoekwoorden gebruiken zij die jij nog niet gebruikt?

  • Van welke (online) kanalen maakt de concurrentie gebruik en hoe zetten zij deze in?

OPTIMALISEREN

Concurrentieanalyse uit laten voeren?

Samen met de klant zal deze strategie worden verdeeld in verschillende fases, waarbij de verbeterpunten met de hoogste prioriteit als eerste aangepakt worden. De strategie wordt opgedeeld in de drie pijlers: content, techniek en linkbuilding. Voor alle pijlers worden de optimalisaties opgedeeld in de verschillende fases. Nadat samen de klant de SEO strategie en de KPI’s zijn opgesteld, wordt er een timeline gemaakt voor deze fases. Daarnaast wordt afgesproken wanneer de werkzaamheden worden opgepakt en door wie. Blauwe Monsters gaat dus echt samen met jou aan de slag.

De Blauwe Monsters werkwijze

Voordat we starten met een concurrentieanalyse, bespreken we eerst samen met jou een aantal praktische zaken. Op deze manier krijgen wij inzichtelijk wie volgens jou je belangrijkste concurrenten zijn, wie de doelgroep is, wat jouw product of dienst precies inhoudt en op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Met deze inzichten gaat een van onze specialisten aan de slag met de concurrentie analyse. Naast inzichten vanuit onze kennis en ervaring, gebruiken wij ook een aantal tools om inzicht te krijgen van de concurrentie in de markt. Enkele tools die wij tot onze beschikking hebben zijn SemRush, Ahrefs, Majestic en Screaming Frog. Aan de hand van zowel kennis, ervaring en informatie vanuit onze tools stellen wij een helder overzicht op van jouw online concurrentie. En wij adviseren hoe jij jouw online strategie hierop kunt inrichten.

Het Team

Onze specialisten.

Tim Zijlstra

Stagiair Online Marketing.

Thirza van Haastregt

SEO specialist.

Tess Brouwer

SEO specialist.

Ruben Senneker

SEO specialist.

Rens van Oosten

SEO-specialist.

René van Steen

SEO specialist.

Patrick Wissink

Online marketeer.

Oussama Mamnouh

SEO specialist.

Nina de Ruig

Online Marketeer.

Mats Kolf

Stagiair Online Marketing.

Martijn Ouwehand

SEO specialist.

Maiko Buttner

SEO specialist.

Krista Pieterse

Online marketeer.

Koen Egberts

Operationeel manager.

Klaas Schuijt

Operationeel manager.

Jorin van Doorn

SEO specialist.

Ilse van Heerwaarden

Stagiair Online Marketing.

Graciela Mulder

Stagiair Online Marketing.

Ehis Van Schijndel

Online marketeer.

Britt Hillaert

Online marketeer.

Bo de Bast

Online marketeer.

Contact

Ook een concurrentieanalyse uit laten voeren?

Ook van start met een doordachte online strategie en benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek wat betreft de mogelijkheden voor een online concurrentieanalyse.

vrijblijvend advies