Inhoudsopgave
Google Remarketing is een manier om bezoekers die al eerder op uw website zijn geweest of gebruik hebben gemaakt van uw mobiele app opnieuw te bereiken. Doel kan dan zijn om ze uw product af te laten nemen of om uw potentiële klanten contact met u te laten opnemen bijvoorbeeld als u een dienst aanbiedt. Bezoekers die al eerder op uw website zijn gekomen zijn erg belangrijk voor u. Zij hebben immers interesse getoond in uw product of dienst en er is bij hen een reële kans dat ze op een later moment uw product of dienst echt gaan afnemen. Deze bezoekers kunt u doormiddel van een banner weer opnieuw bereiken.
Binnen Blauwe Monsters hebben we inmiddels behoorlijk wat ervaring opgedaan op dit vlak en kunnen we goed inschatten wat werkt en wat niet werkt. We gaan graag in gesprek met u om te inventariseren of en hoe Remarketing kan bijdragen aan het realiseren van uw doelen.
Remarketing heeft een aantal voordelen als het gaat om het opnieuw bereiken van bezoekers van uw website of gebruikers van uw mobiele app:
De doelgroep bereiken waarbij de kans heel groot is dat ze tot aankoop overgaan:
De Customer Journey is in deze tijd vaak complex en bijna altijd multi channel. Vaak wordt er bij de eerste zoekopdracht niet direct over gegaan tot koop of het opnemen van contact. Deze vindt over het algemeen op een later moment plaats. In dit soort gevallen is het een goed strategisch onderdeel van uw advertentiebeleid.
Bijvoorbeeld:
U heeft een nieuw wit overhemd nodig en u staat in een fysieke winkel. U ziet een mooi wit overhemd, echter hij is behoorlijk aan de prijs en het is niet de strijkvrije variant die u graag wenst. U besluit ter plekke op uw mobiel te checken of er andere aanbieders zijn die voor een mooiere prijs en strijkvrij een wit overhemd aanbieden. U komt bij Hemdvoorhem een strijkvrij wit overhemd tegen. U besluit in de winkel niet tot koop over te gaan, maar op een later moment rustig van achter uw laptop hier nog een naar te kijken en dan tot koop over te gaan. Dit is een mooi voorbeeld van een Customer Journey die behoorlijk Multi Channel is, namelijk fysiek, mobiel en desktop. Remarketing is hierin bij uitstek een onderdeel die kan helpen om in deze Journey de klant naar uw webshop te “trekken”. Als u namelijk uw laptop opstart en eerst even NU.nl checkt ziet u een advertentie van het witte overhemd wat u eerder heeft bekeken en is de kans groot dat u daar op doorklikt. U behoefte is immers nog steeds om een wit overhemd aan te schaffen. Doel van Remarketing is dus zorgen dat de potentiele klanten waarvan u redelijk zeker weet dat er een behoefte is in uw product naar uw site toe te trekken.
Bij Remarketing kunt u met lijsten werken waarbij de advertentie is afgestemd op de specifieke doelgroep:
U kunt uw lijsten afstemmen op het soort advertentie. U kunt bijvoorbeeld een lijst maken met winkelwagentjes verlaters. Vaak zijn dit consumenten die bijvoorbeeld tot aan de prijs zijn doorgegaan om die vervolgens op een andere site te gaan vergelijk. Een advertentie met een specifieke aanbieding voor dat product kan deze specifieke consument dan wellicht over de streep trekken.
Breed bereik:
U kunt mensen bereiken die op uw remarketing lijsten staan terwijl ze op verschillende apparaten ruim twee miljoen websites bekijken en mobiele apps gebruiken. Kortom in welke online kanaal de consument zich ook bevindt u kunt ze bereiken. U zal vast herkennen dat u op vliegtickets heeft gezocht en dat overal waar u komt op internet u banners tegenkomt van de vliegtickets waar u naar gezocht heeft. Dat is dus Remarketing.
Eerlijke en goede prijsbepaling bij Remarketing:
Campagnes kunnen prijstechnisch zeer efficiënt ingestoken worden. Dit kan met behulp van geautomatiseerde biedstrategieën die Adwords aanbiedt. Google rekent met realtime bieden het optimale bod uit voor de consument die uw advertentie bekijkt. Hiermee kunt u automatisch de advertentieveiling winnen voor de meest gunstige prijs. Het klantvriendelijke is dat Google geen kosten rekent voor deze dienst.
Bij Remarketing kunt u consumenten bereiken die eerder naar u zochten:
U kunt advertenties weergeven aan consumenten die eerder via google naar uw bedrijf zochten. U heeft de mogelijkheid om consumenten die eerder via uw website zochten naar bepaalde zaken op heel veel plekken online opnieuw te benaderen. U kunt consumenten die interesse hebben getoond via Remarketing heel gericht opnieuw een aanbieding doen.
Advertenties maken is eenvoudig:
Google biedt advertentiegalerijen aan waarmee u eenvoudig gratis meerdere tekst-, beeld- en videoadvertenties kunt maken voor uw Remarketing campagne. Uw feeds worden dan gekoppeld uit de advertenties van de advertentiegallerij.
Remarketing insights voor uw campagne:
Vanuit google worden rapportages verstuurd. In deze rapportages vindt u, prestatiegegevens van uw Remarketing campagne, waar ze vertoont zijn en welke prijs u betaald.
Online marketing uitbesteden? Neem dan snel contact met ons op!
Hello there, I am custom HTML code!
Soorten Remarketing campagnes:
Binnen Remarketing van Google Adwords zijn er 6 soorten campagnes die u kunt gebruiken. Dit zijn de volgende:
Standaard Remarketing:
Laat advertenties zien aan eerdere bezoekers van uw website op het moment dat ze websites of apps gebruiken binnen Display netwerk van google.
Dynamische Remarketing:
Hiermee maakt u de campagne wat specifieker. Doordat de producten getoond worden die de bezoekers van uw website bekeken hebben. Er is hier sprake meer van een statische advertentie, maar van een display met een foto van het product wat u eerder heeft bekeken. Bijvoorbeeld u heeft bij Hemdvoorhem een blauw overhemd bekeken. U besluit voor uzelf om het eerst nog even met uw vrouw te bespreken alvorens u een besluit neemt. Uiteraard is uw vrouw het eens met uw goede smaak alleen de aanschaf bij Hemdvoorhem is er nog niet van gekomen. Dynamische Remarketing maakt het u dan gemakkelijker doordat u een dynamische banner bijvoorbeeld op NU.nl voorbij ziet komen. Als u daar op klikt komt u direct bij het Blauwe overhemd terecht waar u eerder naar gekeken heeft en kan u direct en gemakkelijk tot koop overgaan. Met Dynamische Remarketing worden goede resultaten geboekt en wordt daarom populairder onder steeds meer webshops. Als Blauwe Monsters hebben we hier inmiddels veel kennis in opgedaan en goede resultaten geboekt. Het is daarom de variant van Remarketing die we het meest toepassen.
Remarketing voor mobiele apps:
In dit geval krijgen consumenten die uw mobiele website of uw mobiele app gebruikt hebben advertenties te zien op het moment dat ze andere mobiele website of mobiele apps aan het gebruiken zijn.
Remarketinglijsten voor zoekadvertenties:
Hiermee kunt u advertenties laten zien aan bezoekers van uw website op het moment dat ze via Google soortgelijke zoekopdrachten aan het doen zijn.
Videoremarketing:
Hiermee kunt u advertenties laten zien aan consumenten die eerder video’s van u hebben bekeken of uw Youtubekanaal hebben bezocht. Deze krijgen zij te zien op het moment dat ze youtube gebruiken, of video’s, apps en websites in het display netwerk bekijken.
Remarketing op basis van mailinglijsten:
In google adwords kunt u via kunt u bij klantenmatch een maillijst uploaden van mailadressen die uw klanten met u hebben gedeeld. Op het moment dat zij zijn ingelogd bij Google zoeken, Youtube of gmail kunt u advertenties aan hen laten zien
Google re-marketing advertentie
Hierboven ziet u een voorbeeld.
Een paar dagen terug was de zoekopdracht in de Google zoekmachine ‘reizen in Afrika’ uiteindelijk kwamen we uit op de website van ‘FOX’. Vandaag (een paar dagen later na de zoekopdracht) staat er op nu.nl een remarketing banner (met rood gemarkeerd) van ‘FOX’. Door deze actie probeert FOX de consument weer terug te trekken. Dit door u te wijzen op de eerdere zoekopdracht waarbij de consument nog niet tot conversie is over gegaan.
Google Remarketing zorgt ervoor dat mensen terug komen op uw website nadat ze een eerder bezoek hebben gebracht. Doordat ze eerder op uw website terecht zijn gekomen heeft google ‘cookies’ opgeslagen van de bezoeker, de ‘cookies’ worden gebruikt om vervolgens op de juiste plaats de banner te tonen.
Google Remarketing en Google Adwords
Google Remarketing kan gecombineerd worden met Google Adwords. Dit is erg handig omdat er via Google Adwords veel leuke functies zitten die u kunt gebruiken om Google Remarketing goed te gebruiken, zo kunt u bijvoorbeeld precies timen wanneer u het in wilt zetten of de locatie bepalen waar de banner moet worden weergegeven.
Short-code
Google Remarketing kunt u toevoegen op uw website, dit doet u op alle pagina’s van uw website. U krijgt een kleine short-code van Google Adwords die u toevoegt aan uw website. De code kan ook toegevoegd worden aan een mobiele app.
Remarketinglijsten
Door een lijst te maken kunt u van al uw bezoekers door Adwords laten uitzoeken welke pagina op uw website het populairst is. Hiermee kunt u zoals eerder benoemd uw campagne afstemmen.
Google Remarketing uitbesteden bij Blauwe Monsters
Binnen Blauwe Monsters hebben we inmiddels veel ervaring opgedaan op dit vlak. Hierom kunnen we voor u goed inschatten welke campagne voor uw bedrijf het beste werkt en kunnen we het naadloos laten aansluiten of de andere aspecten in uw Internet marketing campagne. Hierdoor kunnen we met beperkte kosten een heel gerichte Remarketing campagne voor u opzetten. Daarom wordt er vaak gekozen voor adwords uitbesteden aan Blauwe MonstersGraag gaan we met u in gesprek om te inventariseren hoe we met behulp van Remarketing uw resultaten kunnen verbeteren.