ELKE TOOL EEN DOEL
Alle SEO tools die we voor jou kunnen gebruiken.
Natuurlijk zijn er veel mogelijkheden en kun je voor elk doel wel een keuze maken uit verschillende tools. Maar de tools die je worden aangereikt door Google zijn natuurlijk altijd leidend in je strategie. Zonder Google Analytics en Google Search Console ben je nergens in het monitoren van je website. De data die je in deze tools vindt zijn zeer waardevol. Voor onze klanten monitoren we hun accounts, analyseren de data en nemen we waar nodig stappen in de SEO strategie.
Ahrefs en Semrush zijn grote tools waar je veel mee kunt, maar het belangrijkste voor SEO is het analyseren van zoekwoorden. Dit geldt zowel voor die van jouw website als die van de concurrent. Zo kun je bijvoorbeeld heel goed de voorsprong of achterstand op de concurrentie in kaart brengen. Beide tools werken met een eigen algoritme en kunnen je zo een tal van mogelijkheden bieden om relevante data te verzamelen. Voor SEO zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om website audits te draaien om technische problemen op te sporen.
Majestic is een tool die je kunt gebruiken voor het analyseren van een backlinkprofiel, handig voor je linkbuilding strategie. Zo kun je eenvoudig achterhalen welke backlinks er recent of in het verleden zijn binnengekomen. Ook hier kun je dus je concurrenten goed analyseren op het gebied van backlinks. ScreamingFrog is een tool die handig is voor het analyseren van alle URLs binnen een website. ScreamingFrog heeft een heel aantal specifieke functies op het gebied van URL’s, zoals bijvoorbeeld het aanmaken van XML sitemaps of het onderzoeken van de URL structuur.