EEN BLIK OP ONZE WERKWIJZE
Zo helpen we jou met een Customer Data Platform.
Implementatie
Er zijn diverse manieren om het CDP te implementeren, afhankelijk van je CMS. De meeste zaken kunnen we implementeren via Google Tag Manager, zodat je weinig development resources hoeft te besteden aan het CDP. Als Customer Data Platform gebruiken we veelal Squeezely of Datatrics.
Kanalen koppelen
Zodra de tracking pixel draait en conversiedata goed binnenstroomt, gaan we kanalen koppelen! Enkele belangrijke kanalen zijn je email programma, Google Ads, Facebook Ads en andere marketingkanalen waar we handige doelgroepdata vandaan kunnen halen.
Profilering en segmentatie
Met de data vanuit alle gekoppelde marketingkanalen worden klantprofielen opgebouwd, en vervolgens wordt er gesegmenteerd. Segmentatie opbouw duurt gemiddeld 2-3 maanden, maar we kunnen vast werken aan de volgende stap.
Activatie en personalisatie
Bezoekers en segmenten bieden we gepersonaliseerde customer journeys, product aanbevelingen, notificaties en meer. Voor zowel e-commerce als lead generation halen we op deze manier meer omzet uit jouw data.
Resultaten en rapportering
Elke maand werken we aan nieuwe touchpoints tot e-mail campagnes, betere targeting en segmentatie, custom (embedded) content en andere zaken. Rapportage gaat via Google Analytics en het CDP zelf!