Google Data Studio.

Met Google Data Studio breng je eenvoudig data vanuit verschillende bronnen samen tot één overzichtelijk geheel.

#1 dashboarding tool

Wat is Google Data Studio?

Met behulp van de gratis rapportagetool Google Data Studio maak je eenvoudig informatie vanuit verschillende tools, zoals Google Analytics en de Google Search Console (en nog veel meer tools), inzichtelijk. Ontzettend handig dus, maar het kan soms lastig zijn om de juiste conclusies te trekken uit de berg data die verzameld wordt. Blauwe Monsters gebruikt Google Data Studio voor het rapporteren richting klanten en bepaalt in overleg welke data inzichtelijk gemaakt moeten worden, zodat het dashboard overzichtelijk blijft. Hierbij wordt rekening gehouden met de wensen van de klant, zodat er altijd een op maat gemaakte rapportage aangeleverd wordt.

Onmisbaar voor marketeers
  • De voordelen van Google Data Studio

  • Breng data vanuit verschillende bronnen overzichtelijk samen in één overzicht (ook databronnen die niet van Google zijn)

  • De tool is volledig gratis

  • Informatie wordt real-time geupdate

  • Eenvoudig te gebruiken en volledig aanpasbaar naar bijvoorbeeld de huisstijl van jouw bedrijf

  • Het is volledig cloud-based waardoor iedereen gemakkelijk toegang heeft

Een Google Data Studio personaliseren

Google Data Studio biedt ontzettend veel tools om jouw dashboard naar wens te maken. Je kunt het jezelf gemakkelijk maken door gebruik te maken van templates die gemaakt zijn door Google, maar je kunt ook zelf aan de slag gaan zodat het dashboard nog beter aansluit bij zaken die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Ook is het mogelijk om het dashboard volledig aan te passen naar de huisstijl van jouw organisatie. Kortom: Google Data Studio is een tool die in korte tijd onmisbaar is geworden voor marketeers.

Maak verbinding met al jouw tools

Met Google Data Studio kun je verbinding maken met 18 verschillende Google connectoren zoals Google Ads, Search Console en Analytics. Maar daar houdt het niet op. Zo kun je ook verbinden met third party tools zoals Mailchimp, waardoor je de resultaten van jouw e-mailcampagnes kunt bundelen in het dashboard. In totaal zijn er meer dan 350 partner connectoren waarmee verbonden kan worden. Het is zelfs mogelijk om een zelf ontworpen tool te gebruiken.

Het Team

Onze specialisten.

Thirza van Haastregt
Thirza van Haastregt

SEO specialist.

Tess Brouwer
Tess Brouwer

SEO specialist.

Ruben Senneker
Ruben Senneker

SEO specialist.

René van Steen
René van Steen

SEO specialist.

Oussama Mamnouh

SEO specialist.

Martijn
Martijn Ouwehand

SEO specialist.

Maiko Buttner
Maiko Buttner

SEO specialist.

Koen Egberts
Koen Egberts

Operationeel manager.

Klaas Schuijt
Klaas Schuijt

Operationeel manager.

Jorin van Doorn
Jorin van Doorn

SEO specialist.

Demi Zoetendaal
Demi Zoetendaal

Content specialist & Operationeel coördinator.

Chris Verhoef
Chris Verhoef

Content specialist.

Britt Hillaert
Britt Hillaert

Content specialist.

Berend Koudijs
Berend Koudijs

SEO specialist.

Alisa Bik
Alisa Bik

Content specialist.

Contact

Hulp nodig bij het maken van een Data Studio?

Wil je meer weten over Google Data Studio en welke voordelen deze tool biedt voor jouw bedrijf? De specialisten van Blauwe Monsters hebben jarenlange ervaring met het maken van dashboards in Google Data Studio. Ze helpen je graag op weg en denken mee met jouw vraagstuk. Het dashboard kan volledig op maat gemaakt worden, waarbij rekening wordt gehouden met jouw wensen en doelen. Neem nu vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

vrijblijvend advies