SEO audit

Hoe scoort mijn website op het gebied van SEO en waar moet ik beginnen met optimaliseren? Om deze vragen te beantwoorden is een SEO audit onmisbaar en vormt de basis voor jouw SEO-strategie.

SEO audit

Werkwijze van een SEO audit

We beginnen de SEO audit met een nulmeting en een zoekwoordanalyse. Daarna duiken we dieper in de drie pijlers van SEO, namelijk: techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Voor deze drie pijlers worden alle aandachtspunten in kaart gebracht en geprioriteerd. Een ander onderdeel van het SEO-onderzoek is de concurrentieanalyse. Hier worden de belangrijkste concurrenten in kaart gebracht. Daarnaast wordt er gekeken op welke onderdelen de concurrentie goed scoort en waar ze juist steken laten vallen. Aan de hand van de bevindingen wordt de SEO strategie samen met de klant opgesteld, waarbij de basis eerst op orde wordt gemaakt voordat verdere optimalisaties doorgevoerd worden.

Waarom een SEO audit?


  • Kansen op het gebied van SEO in kaart brengen
  • Een grondige analyse van je website
  • Een duidelijk adviesrapport met verbeterpunten
  • Meer organisch verkeer en conversies
  • Een volledige SEO-strategie om verder te groeien
OPTIMALISEREN

SEO audit laten uitvoeren

Samen met de klant zal deze strategie worden verdeeld in verschillende fases, waarbij de verbeterpunten met de hoogste prioriteit als eerste aangepakt worden. De strategie wordt opgedeeld in de drie pijlers: content, techniek en linkbuilding. Voor alle pijlers worden de optimalisaties opgedeeld in de verschillende fases. Nadat samen de klant de SEO strategie en de KPI’s zijn opgesteld, wordt er een timeline gemaakt voor deze fases. Daarnaast wordt afgesproken wanneer de werkzaamheden worden opgepakt en door wie. Blauwe Monsters gaat dus echt samen met jou aan de slag.

Op werkdagen binnen 24 uur reactie

Software voor een compleet SEO onderzoek

Voor de SEO audit maakt Blauwe Monsters gebruik van veel verschillende tools. Dit zorgt ervoor dat er een compleet SEO onderzoek uitgevoerd kan worden door de specialisten.

Zo worden Screaming Frog, Semrush en Ahrefs onder andere gebruikt om de techniek van de website helemaal door te lichten en geeft Majestic een goed beeld van het backlinkprofiel. Het resultaat van de SEO audit is een overzichtelijk document met alle verbeterpunten op het gebied van SEO. Het onderzoek vormt de fundering om verder te bouwen aan je SEO-strategie op het gebied van contentmarketingtechniek en linkbuilding.

ONTMOET HET TEAM

Onze specialisten

DIRECT CONTACT

Ook een SEO audit uit laten voeren?

Ook van start met een doordachte online strategie en benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek wat betreft de mogelijkheden voor een SEO audit.