Meerdere disciplines.
Dankzij dit succes kregen we steeds vaker de vraag of we meer konden doen dan alleen zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Hierdoor gingen we ons verdiepen in andere mogelijkheden wat betreft dienstverlening. Uiteindelijk ontstonden er nieuwe afdelingen zoals B2B marketing, Conversie optimalisatie, e-mailmarketing en optimalisatie van Marketplaces. De strategie van Blauwe Monsters is vanaf 2020 met deze nieuwe disciplines dan ook gericht op allround. We slaagden er vervolgens in om steeds vaker een full funnel strategie aan te meten voor onze klanten.
“Bij Blauwe Monsters krijg je de kans om als medewerker te ondernemen, verantwoordelijkheid te pakken en te ontdekken welk onderdeel van online marketing bij je past. Én dat allemaal terwijl je in een positieve sfeer werkt aan uitdagende projecten voor toffe opdrachtgevers.”
– Berend Koudijs
B2B markt.
Door onze reclamecampagne op BNR radio groeide onze B2B dienstverlening succesvol door. We merken namelijk dat veel B2B bedrijven een omschakeling willen maken van sales naar marketing zodat ze het resterende sales team kunnen voorzien van beter gekwalificeerde leads. Doordat Business to Consumer (B2C) op deze manier van werken al ver voorloopt en voorheen onze klanten daar voornamelijk uit bestonden, kunnen wij de B2B bedrijven helpen bij deze transformatie. Zo presenteren we een resultaatgerichte dienst dankzij een goede combinatie van strategie, content en funnel optimalisatie.
De toekomst.
Uiteraard is het spreken over de toekomst altijd kijken in een glazen bol. Er kunnen altijd onverwachte elementen in het verschiet liggen. Zo hebben we gemerkt dat een virus de hele samenleving plat kan leggen. Als het gevolg van die periode zien wij twee trends ontstaan. Ten eerste blijkt dat SEO nog belangrijker dan ooit is als het online advertentiebudget wegvalt. Ten tweede is de B2B tak het belang van online gaan inzien en zetten ze meer in op de website of hun eigen online kanaal als lead machine.
Blauwe Monsters zal hoe dan ook de komende jaren blijven investeren in de diverse disciplines om zo goed mee te gaan met de top van de markt. Qua locatie hopen we in 2022 weer een stap te zetten en qua medewerkers willen we meer leuke, ambitieuze en ondernemende monsters toevoegen aan het huidige team. Zo laten we onze klanten groeien en blijven we gezamenlijk als Blauwe Monsters met plezier en prestatie een goede partner.
– Dennis Stokman
Oprichter en mede-eigenaar Blauwe Monsters, 2021