Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
Met een goed persbericht breng je een nieuwswaardig feit van jouw bedrijf onder de aandacht. Dit kan bijvoorbeeld een nieuw product zijn, de opening van een nieuw filiaal of de lancering van een nieuwe website. Met een persbericht breng je nieuws onder de aandacht van journalisten, waarna deze er hopelijk een eigen bericht van maken en dit plaatsen op hun website of in hun vakblad. Wanneer dit gebeurt, levert dat jouw bedrijf extra naamsbekendheid op. Dit is bewezen effectiever dan bijvoorbeeld een advertentie.
De grote vraag bij het opstellen en uitbrengen van een persbericht, is of het wel wordt overgenomen door journalisten. Een terechte vraag, waarop het antwoord eigenlijk nooit met zekerheid valt te geven. Bij Blauwe Monsters hebben we echter veel ervaring met het opstellen van een persbericht. Zo weten onze content schrijvers exact hoe ze het nieuwsbericht zo pakkend mogelijk moeten schrijven, op welk tijdstip het persbericht verstuurd moet worden en hoe ze niet té commercieel overkomen. Daarnaast beschikken we over een groot netwerk van relevante partijen waarvoor jouw nieuwsbericht interessant kan zijn.
Hoe schrijf je een persbericht?
Oké dan. We zijn ook de moeilijkste niet. Wil je dus liever zelf proberen een goed persbericht te schrijven? Profiteer dan van de volgende tips:
Een persbericht schrijf je op basis van een omgekeerde piramide, waarbij je altijd begint met het nieuwsfeit
Vervolgens is het persbericht oprolbaar. Het minst belangrijke staat dus aan het einde van bericht
Maak gebruik van citaten
Voorkom (te) commercieel geleuter
300 woorden is meer dan zat voor een persbericht
benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek!