Blog • Content marketing Een whitepaper schrijven: 5 tips Geplaatst op 26 oktober 2020 Hoewel een whitepaper oorspronkelijk werd gebruikt door instanties zoals de overheid, is het tegenwoordig vooral een belangrijke en zeer effectieve contentmarketing-techniek. Door een whitepaper te schrijven met waardevolle inhoud kun je immers onder andere leads genereren. Maar hoe schrijf je zo’n goede, relevante whitepaper? Wat verwacht de lezer en wat moet je beslist vermijden? Lees meer
Blog • Content marketing Kansen voor content marketing in tijden van corona Geplaatst op 2 juli 2020 Door het coronavirus dreigen mensen hun baan te verliezen en bedrijven hebben het zwaar. De pandemie heeft dus een grote invloed, maar het vertelt ook iets over wat consumenten voorrang geven en hoe zij over merken denken. Gelukkig trekt de economie langzamerhand weer aan en is de koopbereidheid deze maand van -17 naar -11 gestegen. De financiële situatie zien de consumenten dus de komende 12 maanden positiever in, maar we zijn er nog lang niet. Lees meer
Content marketing Hoe werk je een B2B-contentstrategie uit? Geplaatst op 8 april 2020 Er vindt deze dagen een grote verandering plaats in het B2B-landschap. Je ziet namelijk dat er een verschuiving plaats vindt tussen twee belangrijke afdelingen binnen een bedrijf: marketing en sales. In dit artikel gaan we dieper in over die verschuiving, namelijk hoe jij binnen jouw bedrijf efficiënt gebruik kan maken van marketing automation en uiteraard op welke punten je moet letten bij het formuleren van een contentstrategie. Benieuwd hoe jij hierop kan inspelen? Lees snel verder! Lees meer
Content marketing Het E-A-T principe Geplaatst op 11 maart 2020 Misschien heb je wel eens van het E-A-T-principe gehoord, maar weet je niet wat dit nou precies is of waar het voor gebruikt wordt. In deze blog leggen wij het E-A-T principe uit, geven we voorbeelden hoe een zoekmachine als Google hiermee omgaat en welke inzichten hiervoor belangrijk zijn aan de hand van een onderzoek. Lees meer
Content marketing • SEO Meer conversie? Speel in op de juiste zoekintentie! Geplaatst op 14 februari 2020 Als iemand een zoekopdracht invoert in Google, dan doet diegene dat met een bepaalde reden. Deze redenen lopen uiteen van het vergelijken van producten tot het opzoeken van informatie of het overgaan tot een aankoop. Deze specifieke reden achter de zoekopdracht wordt ook wel “de zoekintentie” genoemd. Lees meer
Content marketing Begin 2020 goed met deze online marketing trends en ontwikkelingen Geplaatst op 28 januari 2020 Wil jij 2020 ook goed beginnen op gebied van online marketing? In dit artikel behandelen we een aantal bestaande trends en nieuwe trends zodat jij 2020 goed van start kan gaan. En kom woensdagen 29 & donderdag 30 januari naar de Webwinkel Vakdagen! Bekijk hier waar je Blauwe Monsters allemaal kan vinden tijdens hét e-commerce event van Nederland. Lees meer
Content marketing Waarom Brand Identity onlosmakelijk verbonden is met content marketing Geplaatst op 31 oktober 2019 Het internet staat tegenwoordig vol met ontzettend veel content. Hierdoor zijn potentiële klanten aanzienlijk kritischer geworden. We nemen niets meer voor lief en we ontvangen liever informatie. Als bedrijf wil jij hier natuurlijk zo goed mogelijk op inspelen door middel van online marketing. Een goede manier om dit te realiseren is door content marketing in te zetten. Lees meer
SEO • Content marketing Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content? Geplaatst op 4 februari 2019 Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit. Lees meer
SEO • Content marketing Tip 23: De ‘ideale’ landingspagina Geplaatst op 4 september 2017 Een landingspagina is de pagina waar klanten via de zoekmachine landen. Dit kan de homepage zijn maar kan ook een specifieke pagina zijn zoals een product. Wat veel ondernemers niet weten is dat een landingspagina voor één dienst of product is. Waar de fout wordt gemaakt is dat ze op een landingspagina praten over heel veel verschillende producten. Hierdoor is het voor Google niet te herkennen waar de landingspagina precies over gaat. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de ‘perfecte’ landingspagina opstelt. Lees meer