Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Bing Ads

Als we het over online adverteren hebben, hebben we het over Google Adwords. Dit is vrij logisch omdat 90% van heel Europa Google als zoekmachine gebruikt. Toch is het belangrijk om ook de andere 10% procent te benaderen. Die andere 10 procent komt voornamelijk op de Bing zoekmachine. Met gemiddeld 38 miljoen zoekopdrachten per maand in Bing is het niet verkeerd om hier ook een advertentie te plaatsen.

Voordelen van Bing Ads

Adverteren in Bing heeft een aantal voordelen. De volgende punten zijn erg goed om mee te nemen in de overweging in Bing Ads

  • Lage concurrentie
  • Krachtig kooppubliek
  • Lage kosten per klik (CPC)

Voorbeeld Bing Ads

  • Rood à Advertenties in Bing Ads
  • Groen à Organische zoekopdrachten.
Bing Ads

Bing zoekmachine

U ziet dat er veel ruimte is voor advertenties (4 plaatsen) in tegenstelling tot in Google (3 plaatsen). Doordat er nog niet veel geadverteerd wordt in Bing Ads heeft u een grotere kans om gevonden te worden, hierdoor krijgt u meer bezoekers en verhoogt de conversie, indien u een conversie geoptimaliseerde pagina heeft, dit kunt u vinden bij Conversie Optimalisatie

 

Bing Ads gebruiken voor meer conversie

Het uiteindelijke doel van Adverteren in Bing is om meer conversie te realiseren. Voordat u in Bing gaat adverteren moet u goed kijken waar uw doelgroep zich bevindt en waar u precies op gaat adverteren. Als uw doelgroep zich voornamelijk op Google (bijvoorbeeld 75 %) is het alsnog erg belangrijk om die andere 25% ook mee te pakken, dit kan namelijk 25% meer bezoekers opleveren en daardoor weer meer conversie opleveren. Denk bij het adverteren in Bing Ads aan de volgende punten:

  • Waar bevindt mijn doelgroep zich
  • Hoe groot is de concurrentie
  • Wat zijn de kosten bij het adverteren in Bing Ads

Voornamelijk ouderen gebruiken in verhouding meer Bing als zoekmachine en zullen dus ook meer Bing ads tegenkomen!

Door deze punten toe te passen in uw onderzoek komt u al een stuk verder met beslissen om te adverteren in Bing . Het is nooit verkeerd om naast Google Adwords ook nog in Bings Ads te adverteren. De kosten en concurrentie zijn erg laag in Bing en het is zeker de moeite waard om uw overige toekomstige bezoekers te bereiken.