Waarom zichtbaar zijn op Bing?

Ondanks het kleinere marktaandeel zijn er goede redenen om Bing op te nemen in je zoekmachine marketing strategie:

Bing is groeiende

Bing is onderdeel van Microsoft en wordt standaard ingesteld op veel nieuwe apparaten. Gebruikers van bijvoorbeeld Windows Phones maken automatisch gebruik van Bing, of ze zich hier nu bewust van zijn of niet. Dit betekent dat Bing een groeiende gebruikersbasis heeft en je de kans biedt om je doelgroep op diverse apparaten te bereiken.

Minder concurrentie

In vergelijking met Google is de concurrentie op Bing lager. Dit betekent dat adverteren op Bing je de mogelijkheid geeft om profijt te hebben van lagere klikprijzen voor je advertenties. Hierdoor kun je met een kleiner budget een betere advertentiepositie op de zoekresultatenpagina behalen dan op Google. Met minder adverteerders om mee te concurreren, is de kans groter dat gebruikers op jouw advertentie klikken.

Bing gebruikers besteden meer

Uit onderzoek is gebleken dat Bing-gebruikers relatief vaker online aankopen doen en per aankoop ook nog eens meer geld besteden dan gebruikers van andere zoekmachines zoals Google. Hoewel de precieze oorzaak hiervan niet helemaal duidelijk is, is het zeker de moeite waard om Bing een kans te geven als je op zoek bent naar een doelgroep die geneigd is om meer uit te geven.

Adverteren op Bing is eenvoudig (als je bekend bent met Google Ads)

Via Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) kun je met slechts een paar klikken je volledige SEA-campagnes uit Google ook live op Bing zetten. Bing heeft het voor adverteerders gemakkelijk gemaakt om snel advertenties te plaatsen. Je kunt zelfs je bestaande Google Ads-campagnes direct kopiëren naar Microsoft Ads. Als je al een goed presterende opzet hebt in Google Ads, kun je deze in no-time op Bing implementeren.

Het is zelfs mogelijk om deze ‘import’ vanuit Google Ads structureel in te plannen. Bijvoorbeeld één keer per week automatisch alle wijzigingen die je in Google Ads hebt aangebracht, ook doorvoeren in Microsoft Ads. Zo zorg je ervoor dat je laatste optimalisaties ook in Bing worden benut, zonder dat je hiervoor extra inspanningen hoeft te leveren!

Testen met Bing

Ondanks de eenvoudige synchronisatie van Microsoft Ads met Google Ads, is het belangrijk om de resultaten van je Bing-advertenties te analyseren en hierop actie te ondernemen. Als je betere resultaten behaalt op Bing in vergelijking met Google, is het de moeite waard om een groter deel van je advertentiebudget op Bing in te zetten. Bepaalde instellingen die goed werken op Bing, kunnen anders zijn dan die op Google Ads. Het adverteren op Bing vereist dus voortdurende optimalisatie en bijsturing.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van adverteren op Bing en wil je dit graag testen? Neem dan contact op met onze specialisten en ontdek of Bing Ads een waardevolle toevoeging kan zijn aan jouw zoekmachine marketing strategie!