Het verbeteren van de User Experience

3 april 2015    -  
Conversie optimalisatie
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Als we als marketeers eenmaal hard ons best hebben gedaan om bijvoorbeeld via onze SEO en SEA campagnes traffic naar de site te krijgen hebben we nog een ander doel, conversie. Het werk is met het verkrijgen van traffic alleen nog niet gedaan. Het realiseren van conversie is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Conversie optimalisatie is echter nog een stap hoger. Of de klant converteert of niet hangt af van vele verschillende factoren. User Experience ofwel UX is daar één van.

UX van cruciaal belang

UX kan soms nog wel eens vergeten worden. Natuurlijk ben je eerst druk bezig om traffic naar de site te krijgen maar het is van cruciaal belang dat de klant eenmaal op de site gemakkelijk kan rondsurfen en wordt getriggerd om te converteren. Hoe beter de UX van de site is hoe eerder de klant zal converteren. Het is onder andere belangrijk dat de klant op een zo’n makkelijk mogelijke manier kan navigeren op de site en alle informatie te weten komt die de klant nodig heeft. Er zit vaak verschil tussen het pad dat men denkt dat de bezoeker neemt en het pad dat de bezoeker daadwerkelijk neemt. Hoe de bezoeker zich daadwerkelijk gedraagt kan onderzocht worden door middel van ‘User Testing’. Dit is een cruciaal onderdeel van je UX optimalisatie. De conclusies die hieruit getrokken worden kunnen worden meegenomen als verbeterpunten.

Nuttige info? deel het met anderen

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Conversie optimalisatie

27 nov 2017 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 31: Haal meer uit je bezoekers door conversie optimalisatie!

Het containerbegrip conversie optimalisatie staat voor het verbeteren van de verhouding tussen bezoekers en het uitvoeren van een bepaalde actie.

Wanneer je op je website maandelijks 10.000 sessies hebt en er 100 conversies zijn (bijvoorbee...

2 mei 2016 - in
e-Commerce

#WWD2016 – Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is iets wat veel webshop eigenaren bezig houdt. Er zijn echter ook vele ondernemers die er totaal niet mee bezig zijn. De focus van deze webshop eigenaren ligt vaak bij het verbeteren van de vindbaarheid en andere SEO-fact...

17 apr 2015 - in
Conversie optimalisatie

Hotjar voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse

Deze twee tools zijn erg belangrijk voor conversie-optimalisatie, voor informatie over de ervaring van gebruikers op de website. Het is erg goed voor een bedrijf om een goede feedback te krijgen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen optimaliseren...

Heeft u vragen?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl