Google Search Console Insights voegt ‘Je groeiende content’-rapport toe

Google heeft Google Search Console Insights geüpgraded om meer inzichten te bieden in de content, zelfs als er geen gekoppeld Google Analytics-account is. Het nieuwe rapport ‘Je groeiende content’ laat wijzigingen zien in impressies en klikken voor de topcontent tijdens een specifieke periode. Het rapport toont hoeveel de content groeit in vergelijking met de vorige periode, wat kan duiden op een toename in impressies of klikken. De content kan groeien als bijvoorbeeld de content wordt aangescherpt met meer informatie.

Search Console Insights is specifiek ontworpen voor contentmakers en uitgevers en helpt je begrijpen hoe het publiek hun content ontdekt en wat hen aanspreekt.

De rapportage in Search Console Insights is gebaseerd op gegevens van zowel Google Search Console als Google Analytics. Deze upgrade is belangrijk omdat het meer inzichten biedt om te begrijpen hoe Google jouw content ziet. Het kan je ook helpen bij het genereren van nieuwe content-ideeën, het begrijpen en bereiken van jouw klanten en het verbeteren van je website.

Google Bard voegt afbeeldingen toe in reacties

Google heeft aangekondigd dat Bard nu afbeeldingen toont in de antwoorden, inclusief de bron van elke afbeelding. Deze update maakt Bard visueler en nuttiger. Het is mogelijk om Bard specifiek om afbeeldingen te vragen , waarna de bron wordt getoond als je op de afbeelding klikt. 

Deze update is momenteel beperkt tot Engelse zoekresultaten. Afbeeldingen kunnen helpen om ideeën effectiever over te brengen, concepten tot leven te brengen en aanbevelingen overtuigender te maken. De toevoeging van afbeeldingen in Bard biedt ook voordelen op het gebied van beeldoptimalisatie. Google Bard heeft plannen om binnenkort dezelfde visuele ondersteuning voor meer talen toe te voegen, evenals de mogelijkheid om afbeeldingen te genereren en Bard aan te sturen met Google Lens.

Google opent toegang tot Search Generative Experience

Google is begonnen met het uitnodigen van gebruikers voor de nieuwe Search Labs-ervaring. 

Gebruikers kunnen deelnemen aan de experimenten door in de nieuwste versie van de Google-app of in de Chrome-desktop het Labs-pictogram te selecteren. De nieuwe generatieve, AI-aangedreven zoekervaring in Labs helpt bij het vereenvoudigen van zoekwerk. Daarnaast helpt Labs om onderwerpen sneller te doorgronden, sneller nieuwe perspectieven te ontdekken en eenvoudiger taken te voltooien. In plaats van zelf vragen te stellen en de gevonden informatie samen te voegen, kan Google nu een deel van het zware werk overnemen. Dit is een experimentele versie van Google Search en het uitproberen kan zowel leuk als  educatief zijn. 

De toekomstige plannen van Google zijn nog niet bekend, maar het is duidelijk dat dit de huidige richting is waarin het bedrijf denkt. 

De laatste maand Universal Analytics. Zorg ervoor dat je deze maand nog overgaat naar Google Analytics 4!

De maand juni is de laatste maand dat Universal Analytics ondersteund wordt. Vanaf 1 juli 2023 stopt Universal Analytics. Bovendien wordt jouw data uit Universal Analytics niet automatisch overgezet naar het nieuwe platform.  Dit houdt in dat je nog minder dan een maand de tijd hebt om over te gaan op Google Analytics 4.

Met ons eenvoudige 10 stappenplan helpen we je graag met het instellen van Google Analytics 4. Met dit stappenplan is het overzetten heel gemakkelijk, dus begin er vandaag nog mee!  GA4 biedt vele voordelen, waaronder event based data tracking, bredere rapportages en de mogelijkheid om jouw favoriete data in één overzicht te zien dankzij machine learning. Zorg ervoor dat je op tijd overstapt naar GA4 om jouw bedrijf optimaal te kunnen blijven monitoren.

Hulp nodig met het instellen? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag!