Tip 4: Presteer beter en bespaar tijd met Google Adwords geautomatiseerde regels

28 maart 2017    -  
SEA
geschreven door:
Bas Langeveld
Nuttige info? deel het met anderen

Het realiseren van een goed presterende Google Adwords campagne is een kunst op zich binnen de Internet marketing. Het blijven analyseren en continue bijsturen om uw campagne te verbeteren kost daarnaast veel tijd. Steekt u deze tijd er niet in dan haalt u waarschijnlijk niet uw doelen of u betaalt teveel. Toch is het van belang. Google Adwords is nog steeds één van de meest interessante Online kanalen om te adverteren met één van de meest hoge ROI.
Gelukkig biedt Google inmiddels een oplossing die u kan helpen om met minder tijd toch goede prestaties te leveren met uw Google Adwords campagne. De geautomatiseerde regels! In deze tip nemen we u kort mee in de mogelijkheden.
Worstelt u al een tijdje met Google Adwords om uw campagne in voldoende mate te laten presteren of wilt u echt het allerbeste uit uw campagne halen. Dan is het inschakelen van een professionele partij als Blauwe Monsters de meest logische keuze. Graag gaan we met u in gesprek om te inventariseren wat we hierin voor u kunnen betekenen.

Wat zijn geautomatiseerde regels?

Geautomatiseerde regels bij Google Adwords helpen u om voldoende conversies te behalen. Stel u wil met een bepaald zoekwoord bij de eerste drie posities komen. Dan kunt ervoor zorgen dat u uw bod op dit zoekwoord verhoogd als u onder deze positie komt. U kunt daar dan tevens een maximaal bod bij instellen. hiermee regelt u geautomatiseerd dat u zoekwoorden de gewenste positie hebben. Daarnaast is het bod precies hoog genoeg om deze positie te realiseren. Kortom u betaalt niet teveel en heeft de gewenste positie en Google Adwords regelt dit voor u. U bespaart dus een hoop tijd. Zeker in campagnes waarin veel zoektermen zijn verwerkt kan dat een behoorlijk aantal uren schelen in de maand. Hierdoor is er ruimte om te focussen op andere zaken in uw Online Marketing campagne.
Andersom kan het ook werken. U heeft een zoekterm waar minder conversie op is. Dan kunt u instellen dat als deze onder een bepaalde conversie komt het bod automatisch verlaagd wordt.

Waar stel ik geautomatiseerde regels in?

Het instellen van de regels is redelijk eenvoudig te vinden. U gaat naar de betreffende Google Adwords campagne. U gaat vervolgens bovenin naar het tabblad “zoekwoorden”. Hier ziet u vervolgens een knop “Automatiseren”. Hieronder ziet u een rolmenu waar u de mogelijkheden voor de verschillende acties ziet. Zoals Bieden verhogen voor CPC naar de eerste pagina. Als u dit zoekwoord op de eerste pagina wil hebben in Google.

Hoef ik nergens meer naar te kijken als ik deze geautomatiseerde regels heb ingesteld?

Nee, zeker niet. Met het instellen van geautomatiseerde regels kunnen er zaken mis gaan en Google Adwords geeft niet aan dat het fout gaat. Allereerst is het belangrijk om eerst uw campagne zelf te analyseren, zodat u zelf goed kunt zien wat werkt en wat niet werkt. Soms heeft een woord wat minder kliks, maar is er een hoge conversie op uw website zelf. Daarnaast kan het gebeuren dat een bod automatisch wordt verhoogd als de kliks laag zijn tot een bepaald maximum. Het kan hierin dan gebeuren dat het bod voor slecht presterende zoektermen automatisch wordt verhoogd. Gevolg niet meer kliks, maar wel per klik meer betalen. Een averechts effect dus.
Kortom u kunt zeker tijd besparen, maar controleer of uw geautomatiseerde regels goed werken. Blijf daarnaast wel op andere aspecten uw Google Adwords campagne analyseren en verbeter op basis daarvan.

Hulp nodig met Google Adwords? Neem contact op!

Nuttige info? deel het met anderen

Gerelateerde nieuwsberichten in SEA

12 aug 2018 - in
SEA

Tip 50 – Hoe verbeter ik de kwaliteitsscore van mijn Adwords campagne?

De online concurrentie is groot. Er is geen branche meer te bedenken die niet online actief is en business wil genereren via online kanalen. Het aantal adverteerders wat via Google Adwords adverteert is daarom fors toegenomen de afgelopen jaren. H...

20 apr 2017 - in
SEA

Tip 7: Waar voor je geld met Google Adwords

Vele aspecten spelen een rol in hoeveel u betaald voor uw Google Adwords campagne. Hierdoor is het zo min mogelijk betalen voor Google Adwords met een zo goed mogelijk resultaat een kunst op zich geworden. Goed scoren binnen Adwords met zo min mog...

13 mrt 2015 - in
SEO

Search Engine Marketing, SEO of SEA?

Bij Search Engine Marketing is het uiteraard belangrijk om een goede strategie voor ogen te hebben. Ga je voor organische of betaalde resultaten.

Branded keywords

Ondanks dat je waarschijnlijk organisch al heel goed vindbaar bent op branded...