Categorie: SEO

Mobiel eerst mobile first indexatie Google Blauwe Monsters
BlogSEO

Extra tijd om je voor te bereiden op mobiel-eerst indexeren

Google heeft bekend gemaakt dat ze de omschakeling van ‘mobiel-eerst indexeren’ hebben uitgesteld om zo webmasters en SEO specialisten meer tijd te geven om zich op die update voor te bereiden. Aan het begin van maart, voordat alle lockdowns in verband met COVID-19 werden doorgevoerd, heeft Google aangekondigd dat ze in september zouden overschakelen naar mobiel-eerst indexeren. Doordat wij nu nog steeds in onzekere tijden zitten en te maken hebben met een pandemie, heeft Google besloten om de deadline te verplaatsen naar maart 2021.

Lees meer

SEO update ontwikkelingen online marketing Blauwe Monsters Blog
BlogSEO

SEO update juli 2020 | Blauwe Monsters

De maand juli zit er weer op. Dat betekent dat het tijd wordt om terug te kijken naar de ontwikkelingen van de afgelopen maand. Zo waren er de voorgaande maand op het gebied van SEO een aantal interessante ontwikkelingen te ontdekken. Blauwe Monsters zet de belangrijkste punten hiervan in de spotlight en neemt je graag mee langs een aantal van deze ontwikkelingen.

Lees meer

SEMrush website verkeer traffic Blauwe Monsters Blog
BlogSEO

5 tips voor meer bezoekers naar jouw website met SEMrush

Ben je overgestapt naar SEMrush, wil je meer uit SEMrush halen of ben je gewoon benieuwd wat je allemaal kan met deze tool? Bij Blauwe Monsters gebruiken wij SEMrush voor verschillende doeleinden. In dit artikel bespreken we hoe je meer bezoekers kan genereren naar jouw website door middel van content analyses, backlinks analyses en nog wat extra functies van deze tool die je kunt inzetten.

Wanneer je aan de slag wilt met de onderstaande voorbeelden, dan is een betaald account vereist. Daarnaast vind je veel informatie en voorbeelden op het blog van SEMrush zelf.

Lees meer

BlogSEO

9 praktische tips om afbeeldingen te optimaliseren voor SEO

Een belangrijk onderdeel van SEO waar doorgaans niet direct aan wordt gedacht is het SEO optimaliseren van afbeeldingen. Naast de andere aspecten van SEO valt er namelijk ook hier veel winst te behalen. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 20% van alle zoekopdrachten op het internet worden uitgevoerd door gebruik te maken van het zoeken via Google Afbeeldingen. Alleen hieruit blijkt al dat het niet optimaliseren van afbeeldingen een gemiste kans is. Bovendien wordt een website sterk beïnvloed door afbeeldingen die bijvoorbeeld te zwaar zijn of niet het juiste bestandsformaat hebben. Dit resulteert namelijk in een langere laadtijd van de pagina’s op de website met als gevolg een matige gebruikerservaring. Echter heeft het optimaliseren van afbeeldingen voor een website nog veel meer voordelen.

Lees meer

SEO

Online marketing trends 2020

Het einde van het jaar is in zicht. Dat is voor online marketing bureaus een mooie tijd om alvast vooruit te kijken naar de belangrijkste trends en ontwikkelingen die ons te wachten staan in 2020. Door de razendsnelle ontwikkelingen is het bijna niet meer bij te houden welke ontwikkelingen daadwerkelijk invloed gaan hebben binnen onze branche. Ik heb daarom enkele belangrijke trends voor jullie op een rij gezet.

Lees meer

SEO

Google Actions inzetten voor jouw bedrijf

Met de komst van Voice Search is het mogelijk om spraakgestuurde zoekopdrachten uit te voeren. Waar je voorheen alleen zoekopdrachten kon intoetsen, kun je nu ook zoekopdrachten inspreken bij een virtuele spraakassistent, zoals bijvoorbeeld Siri (Apple) en Google Assistant (Google). Het aantal spraakgestuurde zoekopdrachten is in het afgelopen jaar flink toegenomen en de verwachting is dat de komende jaren Voice Search alleen nog maar meer gebruikt gaat worden. Daardoor is het van groot belang om bij de SEO-strategie van je website ook rekening te houden met Voice Search. Bij Voice Search is er namelijk maar één antwoord; het beste antwoord volgens het algoritme van Google. Daarom wordt het voor websites steeds belangrijker om bovenaan de zoekresultaten te staan.

Lees meer

SEO

Redirects en SEO: hoe pak je het aan?

Niemand verdwaalt op een rechte weg zou je kunnen zeggen. Als je in een vreemde stad bent wil je graag duidelijk zien waar je heen moet. En ook als je een winkel bezoekt wil je bij binnenkomst snel kunnen zien waar de afdeling is waarnaar je zoekt. Zoals dit voor iedereen in het dagelijkse leven geldt, willen we dit online ook graag terugzien in websites.

Lees meer

SEO

Custom dashboards in Google Analytics gebruiken voor beter inzicht

Wil je zonder al te veel te zoeken bepaalde gegevens bekijken in Google Analytics? Dan is het maken van een eigen dashboard een handige oplossing. Je kunt ontzettend veel verschillende tabellen, grafieken, tijdlijnen, kaarten enz. toevoegen aan je eigen dashboard. Daarnaast kan je ontzettend veel filteren (op bijvoorbeeld organische verkeer) zodat je precies krijgt te zien wat jij wilt.

Lees meer

SEO

Tips voor het gebruik van Search Console

Voordat we het kunnen hebben over de voordelen van Google Search Console en wat voor invloed deze kunnen hebben op de verbetering van SEO, is het eerst handig om te weten wat voor tool dit nou precies is. Search Console is een tool van Google waarmee je aan de hand van handige functies en rapporten het zoekverkeer en de prestaties van jouw website kunt meten. Ook kun je hiermee problemen van je website oplossen en ervoor zorgen dat je site opvalt in de zoekresultaten van Google. Zo kun je zien aan de hand van welke zoekopdrachten gebruikers op jouw website terecht komen.

Lees meer

SEO

Wat voor invloed heeft pagespeed op SEO?

Geduld is een schone zaak, maar we weten allemaal dat niemand van wachten houdt. Een webpagina die langzaam laadt is net zo vervelend als een lange rij in de winkel. Het grote deel van de online bezoekers verlaat daarom ook een pagina met een langzame laadtijd. Hierom is het belangrijk dat de pagespeed van je website snel is. De pagespeed is daarnaast ook van invloed op de ranking van je website. Hoe zit dat precies? In deze blog leggen we het je uit.

Lees meer

SEO

Wat kan jij doen om jouw website in 2019 te optimaliseren voor voice search?

Voordat we antwoord geven op deze concrete vraag is het van belang om helder te hebben wat voice search is. Voice search is het zoeken via een spraak gestuurde opdracht. Voice search maakt een stormachtige ontwikkeling door. Steeds meer virtuele spraakassistenten kunnen jou helpen om de juiste resultaten te tonen bij jouw zoekopdracht. Het gebruik van voice search is sinds 2008 met factor 35 toegenomen. Daarmee is het een ontwikkeling om sterk rekening mee te houden binnen jouw SEO-strategie.

Lees meer

SEO

Wat is de invloed van structured data op je SEO?

Tegenwoordig worden de organische zoekresultaten sterk naar beneden gedrukt door de steeds meer dominerende advertenties. In de meeste gevallen worden er 4 advertenties vertoond. Deze advertenties nemen vervolgens ook weer meer ruimte in door advertentie-extensies en nieuwe uitgebreide advertentievormen. Daarom wordt het nog belangrijker om prominent aanwezig te zijn in de organische zoekresultaten. Structured data kan hierbij helpen. Het gebruik van structured data kan er namelijk voor zorgen dat jouw website net even iets meer opvalt dan de concurrentie.

Lees meer

SEOContent marketing

Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content?

Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit.

Lees meer