Blog • SEO Extra tijd om je voor te bereiden op mobiel-eerst indexeren Geplaatst op 31 augustus 2020 Google heeft bekend gemaakt dat ze de omschakeling van ‘mobiel-eerst indexeren’ hebben uitgesteld om zo webmasters en SEO specialisten meer tijd te geven om zich op die update voor te bereiden. Aan het begin van maart, voordat alle lockdowns in verband met COVID-19 werden doorgevoerd, heeft Google aangekondigd dat ze in september zouden overschakelen naar mobiel-eerst indexeren. Doordat wij nu nog steeds in onzekere tijden zitten en te maken hebben met een pandemie, heeft Google besloten om de deadline te verplaatsen naar maart 2021. Lees meer
SEO • Blog De handigste functionaliteiten van de SEO-tool SE Ranking op een rij Geplaatst op 10 augustus 2020 Als je een online marketeer vraagt naar zijn favoriete tool op het gebied van SEO, dan zul je SE Ranking ongetwijfeld langs horen komen. Een online marketeer is verantwoordelijk voor de strategische invulling van alle online activiteiten van een bedrijf en hiervoor gebruikt hij of zij altijd meerdere tools. Lees meer
Blog • SEO SEO update juli 2020 | Blauwe Monsters Geplaatst op 3 augustus 2020 De maand juli zit er weer op. Dat betekent dat het tijd wordt om terug te kijken naar de ontwikkelingen van de afgelopen maand. Zo waren er de voorgaande maand op het gebied van SEO een aantal interessante ontwikkelingen te ontdekken. Blauwe Monsters zet de belangrijkste punten hiervan in de spotlight en neemt je graag mee langs een aantal van deze ontwikkelingen. Lees meer
Blog • SEO 5 tips voor meer bezoekers naar jouw website met SEMrush Geplaatst op 25 februari 2020 Ben je overgestapt naar SEMrush, wil je meer uit SEMrush halen of ben je gewoon benieuwd wat je allemaal kan met deze tool? Bij Blauwe Monsters gebruiken wij SEMrush voor verschillende doeleinden. In dit artikel bespreken we hoe je meer bezoekers kan genereren naar jouw website door middel van content analyses, backlinks analyses en nog wat extra functies van deze tool die je kunt inzetten. Wanneer je aan de slag wilt met de onderstaande voorbeelden, dan is een betaald account vereist. Daarnaast vind je veel informatie en voorbeelden op het blog van SEMrush zelf. Lees meer
Content marketing • SEO Meer conversie? Speel in op de juiste zoekintentie! Geplaatst op 14 februari 2020 Als iemand een zoekopdracht invoert in Google, dan doet diegene dat met een bepaalde reden. Deze redenen lopen uiteen van het vergelijken van producten tot het opzoeken van informatie of het overgaan tot een aankoop. Deze specifieke reden achter de zoekopdracht wordt ook wel “de zoekintentie” genoemd. Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • SEA • SEO Onze beste klantcases (Webwinkel Vakdagen) Geplaatst op 29 januari 2020 Hier vind je drie klantcases – van Arendonk, MKB-afval en HemdvoorHem – welke wij hebben gepresenteerd tijdens de Webwinkel Vakdagen. Benieuwd hoe wij deze projecten hebben aangepakt? Bekijk dan de video’s en download de whitepapers! Lees meer
Blog • SEO 9 praktische tips om afbeeldingen te optimaliseren voor SEO Geplaatst op 15 januari 2020 Een belangrijk onderdeel van SEO waar doorgaans niet direct aan wordt gedacht is het SEO optimaliseren van afbeeldingen. Naast de andere aspecten van SEO valt er namelijk ook hier veel winst te behalen. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 20% van alle zoekopdrachten op het internet worden uitgevoerd door gebruik te maken van het zoeken via Google Afbeeldingen. Alleen hieruit blijkt al dat het niet optimaliseren van afbeeldingen een gemiste kans is. Bovendien wordt een website sterk beïnvloed door afbeeldingen die bijvoorbeeld te zwaar zijn of niet het juiste bestandsformaat hebben. Dit resulteert namelijk in een langere laadtijd van de pagina’s op de website met als gevolg een matige gebruikerservaring. Echter heeft het optimaliseren van afbeeldingen voor een website nog veel meer voordelen. Lees meer
SEO Internationale SEO: 5 tips voor een duurzame strategie Geplaatst op 20 december 2019 Hoe begin je met internationale SEO? Als je wilt beginnen met het in handen krijgen van jouw content in Duitsland, India, China, Brazilië, Japan, Spaanstalige landen of andere gebieden, wat zijn dan de methoden of bronnen om daarmee aan de slag te gaan? Lees meer
SEO Online marketing trends 2020 Geplaatst op 11 december 2019 Het einde van het jaar is in zicht. Dat is voor online marketing bureaus een mooie tijd om alvast vooruit te kijken naar de belangrijkste trends en ontwikkelingen die ons te wachten staan in 2020. Door de razendsnelle ontwikkelingen is het bijna niet meer bij te houden welke ontwikkelingen daadwerkelijk invloed gaan hebben binnen onze branche. Ik heb daarom enkele belangrijke trends voor jullie op een rij gezet. Lees meer
SEO Niet meer 3 dagen wachten op Google Search console Geplaatst op 23 september 2019 Vanaf vandaag (23 september 2019) is het mogelijk om je data van gisteren te bekijken in Google Search Console (GSC). Lees meer
SEO Google Actions inzetten voor jouw bedrijf Geplaatst op 23 augustus 2019 Met de komst van Voice Search is het mogelijk om spraakgestuurde zoekopdrachten uit te voeren. Waar je voorheen alleen zoekopdrachten kon intoetsen, kun je nu ook zoekopdrachten inspreken bij een virtuele spraakassistent, zoals bijvoorbeeld Siri (Apple) en Google Assistant (Google). Het aantal spraakgestuurde zoekopdrachten is in het afgelopen jaar flink toegenomen en de verwachting is dat de komende jaren Voice Search alleen nog maar meer gebruikt gaat worden. Daardoor is het van groot belang om bij de SEO-strategie van je website ook rekening te houden met Voice Search. Bij Voice Search is er namelijk maar één antwoord; het beste antwoord volgens het algoritme van Google. Daarom wordt het voor websites steeds belangrijker om bovenaan de zoekresultaten te staan. Lees meer
SEO Redirects en SEO: hoe pak je het aan? Geplaatst op 19 juli 2019 Niemand verdwaalt op een rechte weg zou je kunnen zeggen. Als je in een vreemde stad bent wil je graag duidelijk zien waar je heen moet. En ook als je een winkel bezoekt wil je bij binnenkomst snel kunnen zien waar de afdeling is waarnaar je zoekt. Zoals dit voor iedereen in het dagelijkse leven geldt, willen we dit online ook graag terugzien in websites. Lees meer
SEO Custom dashboards in Google Analytics gebruiken voor beter inzicht Geplaatst op 14 juni 2019 Wil je zonder al te veel te zoeken bepaalde gegevens bekijken in Google Analytics? Dan is het maken van een eigen dashboard een handige oplossing. Je kunt ontzettend veel verschillende tabellen, grafieken, tijdlijnen, kaarten enz. toevoegen aan je eigen dashboard. Daarnaast kan je ontzettend veel filteren (op bijvoorbeeld organische verkeer) zodat je precies krijgt te zien wat jij wilt. Lees meer
SEO Tips voor het gebruik van Search Console Geplaatst op 21 mei 2019 Voordat we het kunnen hebben over de voordelen van Google Search Console en wat voor invloed deze kunnen hebben op de verbetering van SEO, is het eerst handig om te weten wat voor tool dit nou precies is. Search Console is een tool van Google waarmee je aan de hand van handige functies en rapporten het zoekverkeer en de prestaties van jouw website kunt meten. Ook kun je hiermee problemen van je website oplossen en ervoor zorgen dat je site opvalt in de zoekresultaten van Google. Zo kun je zien aan de hand van welke zoekopdrachten gebruikers op jouw website terecht komen. Lees meer
SEO Overtroef je concurrentie in de zoekresultaten met snippets Geplaatst op 5 mei 2019 De zomer in je bol! Vrienden en aanhang heb je inmiddels al uitgenodigd voor een heerlijke Spaanse rijstschotel op jouw zonovergoten dakterras met een ajoblanco vooraf. Klein probleem echter: veel meer dan een eitje bakken kun je niet en je hebt eigenlijk ook geen idee wat een ajoblanco is. Lees meer
SEO Wat voor invloed heeft pagespeed op SEO? Geplaatst op 18 april 2019 Geduld is een schone zaak, maar we weten allemaal dat niemand van wachten houdt. Een webpagina die langzaam laadt is net zo vervelend als een lange rij in de winkel. Het grote deel van de online bezoekers verlaat daarom ook een pagina met een langzame laadtijd. Hierom is het belangrijk dat de pagespeed van je website snel is. De pagespeed is daarnaast ook van invloed op de ranking van je website. Hoe zit dat precies? In deze blog leggen we het je uit. Lees meer
SEO Wat kan jij doen om jouw website in 2019 te optimaliseren voor voice search? Geplaatst op 29 maart 2019 Voordat we antwoord geven op deze concrete vraag is het van belang om helder te hebben wat voice search is. Voice search is het zoeken via een spraak gestuurde opdracht. Voice search maakt een stormachtige ontwikkeling door. Steeds meer virtuele spraakassistenten kunnen jou helpen om de juiste resultaten te tonen bij jouw zoekopdracht. Het gebruik van voice search is sinds 2008 met factor 35 toegenomen. Daarmee is het een ontwikkeling om sterk rekening mee te houden binnen jouw SEO-strategie. Lees meer
SEO Wat is de invloed van structured data op je SEO? Geplaatst op 20 februari 2019 Tegenwoordig worden de organische zoekresultaten sterk naar beneden gedrukt door de steeds meer dominerende advertenties. In de meeste gevallen worden er 4 advertenties vertoond. Deze advertenties nemen vervolgens ook weer meer ruimte in door advertentie-extensies en nieuwe uitgebreide advertentievormen. Daarom wordt het nog belangrijker om prominent aanwezig te zijn in de organische zoekresultaten. Structured data kan hierbij helpen. Het gebruik van structured data kan er namelijk voor zorgen dat jouw website net even iets meer opvalt dan de concurrentie. Lees meer
SEO • Content marketing Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content? Geplaatst op 4 februari 2019 Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit. Lees meer
SEO Welke SEO tools kan je het beste gebruiken? En waarvoor precies? Geplaatst op 7 januari 2019 Er zijn ontzettend veel SEO tools die je kan gebruiken. Aangezien het algoritme van Google soms niet bij te houden is voor ons als mens, maken tools het een stuk makkelijker en efficiënter voor ons. Lees meer